lunes, 12 de marzo de 2012

POEMES AMB POSSESSIUS


Avui hem repassat el que són els possessius, sent les paraules que ens indiquen a qui pertany una cosa. Després hem inventat i hem escrit a la pissarra alguns rodolins començant sempre amb el que fa un membre de la nostra família. Finalment, cadascú de nosaltres ha inventat els seus propis rodolins, creant bonics poemes. Voleu llegir-los?

La meua germana sempre juga
i quan va a comprar, paga.
Mon pare treballa
i pel camí balla.
Ma mare compra ous
i els fica a la nevera el dijous.
La meva àvia va al banc
i es troba un cranc.
(Maira Omedes)

Ma mare neteja els divendres
i li agraden les faves tendres.
Mon pare se'n va a treballar
i li agrada cuinar.
La meva iaia és velleta
i té una raqueta.
El meu cosí té una germana
que té un jersei de pana.
(Judit)

 Ma mare treballa a la Marie Claire
i compra pa al panader.
El meu pare és ràpid 
i menja pit.
El meu cosí va a córrer
i també és obrer.
(Unax)

Ma mare treballa a la mar
i de vegades al bar.
Al meu germà li agrada ballar
i de vegades cantar.
El meu gos em pega un mos
i es fa gros.
Mon pare fuma
i el dilluns caça un puma.
(Andreea P)

Mon pare caça conills
i també grills.
Ma mare traballa a la Marie Claire
i també al taller.
(Carla)

La meua germana se'n va a cantar
i li agafen ganes de nadar.
(Lidia)




No hay comentarios:

Publicar un comentario

INVENTEM CÒMICS A PARTIR DE SITUACIONS

En classe hem creat còmics a partir d'una llista de temes que se'ns va proposar. Ací deixem alguns i també les situacions presentades.