sábado, 18 de septiembre de 2010

ELS ANTÒNIMS I ELS ALIMENTS


Ahir vam repassar a classe de valencià els antònims, sent aquests, paraules que signifiquen el contrari. El curs passat vam fer una activitat per treballar aquests, en escrivíem com estàvem o com ens sentíem quan...
Aquest curs, hem fet una activitat amb antònims, pensant en adjectius referents al menjar i la veritat és que se'ns han acudit un munt de coses. Mireu què ens hem inventat.

La cirera està amarga quan té un cuc dins.
El sucre és dolç com la coca.
La paella està bona quan porta gambes.
La sèpia està roïna quan porta picant.
La poma és redona com una pilota.
La galeta és quadrada com una goma.
Els espaguetis són allargats com els cucs.
La maduixa és curta com el nas.
La sal és xicoteta com una formiga.
La sopa està espesa quan fa una estona que està fet.
(Martina Garcia)

El puré està bo quan és de carn.
El puré està roín quan és de verdura.
La sopa està calenta quan ix del microones.
El plàtan està roín quan està verd.
Les olives m'agraden quan són de color verd.
Les olives no m'agraden quan són de color negre.
La mel es dolça com el sucre.
El café és amarg quan no  té sucre.
Les pipes són bones quan tenen sal.
La sopa quan no té sal està insípida.
(Lorena Sales)

Els macarrons estan salats perquè els ha caigut sal.
El pastís està dolç quan me'l menjo.
Les xulletes al forn amb allioli estan molt bones.
Els llegums no m'agraden gens  perquè són roïns.
M'agrada molt el formatge perquè és bo.
Les tabvelles no m'agraden perquè són molt amargues.
La llima és àcida quan està verda.
(Óscar Sirvent)

La sopa està bona quan està calenta.
Les llonganisses estan roïnes quan estan molt torrades.
El pastís està bo quan està dolç.
La llima és àcida com les pinyes.
Les llentilles estan roïnes si no tenne arròs.
La paella està gustosa si li fiques llorer.
El pa està cru quan ha estat poc de temps al forn.
Els macarrons estan bons quan estan cuits.
Els calamars estan bons quan són a la romana.
La sèpia està roïna quan porta molt de picant.
(Elia  Tena)

4 comentarios:

  1. ¡Preciosa entrada!
    Hubiera quedado perfecta para el Proyecto del Día Europeo de las Lenguas, ¡lástima que ya esté acabando! Pero para el próximo, te nos apuntas, ¿eh? que veo que tus chicos tienen madera, y ¡no digamos la maestra!
    Gracias por tu comentario.
    Un abrazo.

    ResponderEliminar
  2. Me alegro que te guste la entrada, Conchita; me has hecho poner roja y todo con tu comentario.
    Un abrazo desde Vilafranca

    ResponderEliminar
  3. Hola Vanesa. Mi compañero Luis, de Infantil, me ha contado hoy que en Avilés compartísteis jornadas, y que le enviastes saludos cordiales para mí. Quiero darte las gracias, y ¡quién sabe si en un próximo encuentro podremos compartir experiencias!

    Un abrazo desde Motril. Ana

    ResponderEliminar
  4. Hola Ana, ¿no te lo dije? Si, fue porque Luis comentó que era de Motril y le pregunté y mira, me dijo que estabais en el mismo centro.
    A ver si te animas el próximo año,

    Un abrazo,
    Vanesa

    ResponderEliminar

ELS JOCS OLÍMPICS EN CAPSES D'APRENENTATGE

Fa dues setmanes  vam començar un nou projecte dedicat als Jocs Olímpics, però no el treballem amb la metodologia d'ABP, sinò amb 7 caps...