miércoles, 18 de diciembre de 2024

POSTALS NADALENQUES AMB SCRATCH

Este trimestre ens hem iniciat al treball amb Scratch i per Nadal hem fet postals nadalenques. Deixem ací algunes:

martes, 17 de diciembre de 2024

INVENTEM I DEFINIM PARAULES COMPOSTES

                                                 


En classe hem treballat les paraules compostes i després ens hem inventat noves paraules. Finalment hem inventat definicions per a aquestes noves paraules. Deixem ací algunes:

WEBAIGUA: És una web per a controlar l'aigua de qualsevol lloc.
SALVA-XOCS: És un objecte paregut a un globus que quan hi ha un xoc s'unfla i no te fas mal. (Vega O)

GUARDAVEU: És un objecte de metall que quan cantes es queda gravada dins, la veu. (Iker)

GUARDALLAMPS: És una màquina que guarda els llamps, quan hi ha tempesta, i els transforma en energia.
MARCABOSCOS: És una màquina que serveix per a marcar les zones perilloses dels boscos, com animals perillosos, penya-segats...
PORTAPLATS: Robot que posa la taula i la recull. 

SALVA-XOCS: És un objecte de plàstic que es posa en el para-xocs dels cotxes i així si hi ha un accident, el para-xocs no es ratlla. 
GUARDAAIGÜES: És un utensili que pot estar fet de plàstic, vidre... Serveix per posar l'aigua dins i que es queda ahí guardada. (Vega V)

COMPTAVIDES: Objecte de metall que compta les persones vives que hi ha.
PARALLAUNES: Objecte de metall que si obrir una llauna, pots tornar a tancar-la. (Alba)

RENTAPÀGINES: És un objecte amb forma rodona i esponjosa que serveis per a rentar de forma fàcil una pàgina de paper. (Sofia)

WEBVIDA: És una polsera que serveix per a si tens un accident mortal, crida ràpidament a l'ambulància. (Jaume)

WEBAIGUA: És una pàgina web on la gent publica fotos de diferents lloc del món on hi ha aigua i a la foto posa la direcció. 
SALVAFAMÍLIES: És una poció que si li la dones a una família que no es vol, es volen per tota la vida, fins la mort.
SALVAPLATS: És un objecte de goma de color blau que es posa davall del plat per a que, si es cau, no es trenque. (Keissy)

viernes, 13 de diciembre de 2024

INVENTS DE L'EDAT MODERNA

En el segon repte del projecte havíem de fer, per equips, infografies dels diferents invents de l'Edat Moderna. Una vegada fets els hem presentat a la resta de companys i companyes.







 










miércoles, 11 de diciembre de 2024

PRESENTACIONES DE ARTISTES DE LA EDAD MODERNA

En el tercer reto del proyecto "Viatge a l'Edat Moderna" mi alumnado tenía que elegir, por parejas, un artista de la Edad Moderna y hacer una presentación con su biografía y obras. Finalmente han presentado sus trabajos a la resta de compañeros y compañeras. Dejamos aquí los diferentes trabajos.
francisco de Martina
EL GRECO de Keissy
MURILLO de Jormarmar7
DIEGO VELÁZQUEZ de Sergio
presentación de Sofrosher
Por. i de Iker marin
l’ art romànic de Jaurobfer
Beige Scrapbook Art and History Museum Presentation de Noamingal
ADÉLAÏDE LABILLE de Aitana
Presentación biografía personal de personaje histórico vintage scrapbook beis y marron de Lola
Documento A4 Biografía Vintage Clásica Beige de Pablo

sábado, 7 de diciembre de 2024

INVENTEM HISTÒRIES ORALS, AMB ELS STORY CUBES

En els grups reduïts d'alumnat, formats per alumnes de les dues classes de 6é, estem treballant l'expressió oral en valencià. En el taller que es realitza en la classe de 6é A, inventem històries amb ajuda dels Story Cubes. Cada xiquet/a, llança 5 Story Cubes. Li deixem 1-2 minuts perquè pense la història i seguidament ens la conta a la resta de la classe. Es tracta d'una activitat que ens agrada molt, ja que ixen dibuixos i històries  ben disbaratades.



En la segona sessió també hem inventat històries amb els StoryCubes però amb una plantilla. Cada xiquet o xiqueta llaça 6 daus i els col·loca en els espais corresponents, elegint on el posa.
Després li deixem 1-2 minuts perquè es pense la història i ens la conta en veu alta a la resta de la classe.
També podem fer que, una vegada ha acabat de contar la història el nostre company o companya, altres conten la seua amb els mateixos Story Cubes. És curiós que amb els mateixos dibuixos ixen històries ben diferents.







jueves, 14 de noviembre de 2024

ENS INICIEM EN SCRATCH

En classe ens estem introduint en la programamció amb Scratch. El primer que hem fet és jugar amb el nostre nom. Deixem ací algunes de les nostres produccions.




martes, 5 de noviembre de 2024

HISTÒRIA ESDRÚIXOLA



En classe estem treballant l'accentuació de paraules en valencià. Ahir vam inventar històries amb, mínim, 15 paraules esdrúixoles. Abans de tot vam fer un llistat de paraules per tal d'ajudar-nos.

LA CONQUESTA DE VALÈNCIA
Hi havia una vegada una xiqueta que es deia Mònica. A Mònica li agradaven molt el jos d'estratègia. Un dia quan anava a l'escola es va trobar a Noèlia, la seua amiga. Mònica va anar amb ella fins l'escola. Quan van entrar a classe, Júlia, la professora d'història, va dir que ara donarien l'Edat Mitjana a Espanya. Els va explicar un muntó de coses, com que quan els musulmans van conquerir Espanya li van ficar el nom de Al-Àndalus. Va dir que per a la setmana que ve haurien de fer un projecte sobre l'Edat Mitjana en equips. A Mònica li va tocar amb Noèlia així que es van posar a buscar informació sobre l'època de la Reconquesta. Els van eixir coses sobre Astúries i València, però van elegir sobre València perquè els pareixia més interessant. Quan ja portaven una bona estona buscant, els va aparèixer la pel·lícula sobre la conquesta de València i quan van acabar el projecte van traure la millor nota de tota la classe. (Manuel)

VALÈRIA, LA XIQUETA
Hi havia una vegada, en una època fantàstica, una xiqueta que es deia Valèria, que vivia a Mérida. Júlia era la millor amiga de Valèria, era màgica per a Valèria perquè era molt bona amiga i sempre veien una pel·lícula juntes. Un dia van anar a l'escola. Van fer plàstica, música, matemàtiques i llengua. En llengua van fer una història, Júlia va ser la penúltima en llegir-la i Valèria, l'última. Per la vesprada Fàtima, que era la iaia de Valèria, va anar a replegar-la de l'escola. Quan van arribar a casa la seva iaia li va dir que va anar a Itàlia, Rússia i creu que a València, però no ho sap perquè no té molt bona memòria
(Aitana Pérez)

PRIMER DIA DE COLE
Hi havia una vegada una xiqueta anomenada Mònica i era el seu primer dia de cole. Li encantava la música, la plàstica, les matemàtiques... però la història era fantàstica, màgica, encantadora (per a ella).
Quan va arribar a classe es va fer amiga de Júlia, Júlia li va dir que era d'Astúries i se sabia de memòria l'època  de quan Espanya era Al-Àndalus.
Quan va eixir del cole se'n va anar a natació i quan va acabar va ser l'última en eixir.
(Jairo)

UNA EIXIDA
Hi havia una vegada un grup de xiques que es deien Mónica, Mérida, Noèlia, Júlia i Valèria i totes es van apuntar a un col·legi de repàs a València. Les matèries principals de l'escola eren plàstica, música, matemàtiques i història. El grup de xiques van anar a Astúries per unes olimpíades de matemàtiques. Noèlia tenia una estratègia fantàstica, però no tenia molta memòria, eixa seria l'última vegada en les olimpíades de matemàtiques. Després de les olimpíades van anar a vore una pel·lícula sobre una xiqueta que era màgica. Després van anar a casa i van fer un pijamada. (Keissy)

UNA TELEVISIÓ MÀGICA
Un dia Mònica i Noèlia estaven veient una pel·lícula fins que la tele les va ficar en un càpsula i les va enviar a una època molt antiga, les va enviar a una església de l'Edat Mitjana. Es van donar compte de que la tele era màgica. En l'església tots anaven en sandàlies i les van obligar a portar-les. Al dia següent van pensar una estratègia per tornar a casa. Van passar uns dies i a l'església i els va parèixer fantàstic quedar-se en l'església. La idea va ser de Noèlia i a Mònica li va parèixer una idea fantàstica. De sobte una música va sonar i era el despertador de Noèlia, tot havia segut un somni, però les coses que havia aprés seguien en la seua memòria. Va cridar a les seves mares, Júlia i Mèrida i els va contar tota la seva història. Però amb el somni va ser l'última vegada que va vore la tele. (Sergio)


martes, 29 de octubre de 2024

miércoles, 16 de octubre de 2024

VIATGE A L'EDAT MODERNA

Hui comencem un nou projecte a l'aula de 6é A!! Després de conéixer l'Edat Antiga, anem a viatjar a l'Edat Moderna. Ens acompanyeu?

jueves, 10 de octubre de 2024

PASSAPARAULA SOBRE L'EDAT MITJANA

Aquesta setmana hem estat preparant, amb ajuda de tots els apunts del projecte, preguntes per crear un Passaparaula entre tota la classe. Cadascun de nosaltres ha hagut de pensar i escriure 3 preguntes i després les hem anat dient per conseguir tot el rosco. 
Finalment la nostra mestra ha creat el rosco de Passaparaula amb Scratch. Cal comentar que hi ha una xicoteta errada a l'hora de marcar la lletra encertada, però estem intentant solucionar-lo.

miércoles, 18 de septiembre de 2024

EL NOSTRE ARBRE PERSONAL

Els primers dies de classe vam dibuixar un arbre que parlava sobre cadascú de nosaltres. En les arrels vam escriure adjectius que ens identifiquen, en el tronc, persones i coses importantíssims per a nosaltres i en les branques, els nostres objectius de futur. Deixem ací alguns que hem volgut compartit.






viernes, 13 de septiembre de 2024

ARBRE DELS DESITJOS

Com cada any, hem creat el nostre arbre dels desitjos per a aquest curs. Cadascú de nosaltres ha escrit el seu desig, objectiu del curs en una fulla que després hem pegat en l'arbre de la porta.



jueves, 12 de septiembre de 2024

COMPAREM DOS MONUMENTS DE L'EDAT MITJANA

Aquest mes de setembre continuarem estudiant l'Edat Mitjana, projecte que se'ns va quedar a mitges el curs passat. Hui hem fet una rutina de pensament "COMPARAR I CONTRASTAR" per veure les diferències entre una església romànica i una catedral gòtica. Deixem ací les idees que han eixit, compartint el que ha pensat cadascú de nosaltres.


ES PAREIXEN: 

- Les dues són de pedra. 
- Són antigues. 
- Les dues són esglésies o centres religiosos 
- Tenen la mateixa forma de la porta i tenen més d'una. 
- Tenen finestres. 

 ES DIFERENCIEN:

                                        CONCLUSIÓ:

El que més m'agrada és el gòtic, perquè és més clar, com si fora més elegant i això m'agrada. 
L'estil gòtic està més treballada i més decorada i el romànic és més simple.
La gòtica és més bonica que la romànica, la romànica és més simple.
L'art romànic és més simple i l'art gòtic està més decorat.
Tenen moltes diferències i serveixen per al mateix.
L'església romànica és més simple i la catedral està més decorada.
L'església romànica és més petita i bonica i la gòtica és més gran.


                                             


martes, 10 de septiembre de 2024

ON HEM ESTAT ESTES VACANCES?

Estos dies hem estat parlant de llocs que hem visitat durant aquest estiu, hem fet gràfiques i també un maps on cadascú de nosaltres ha assenyalat un dels llocs on ha estat. 


viernes, 14 de junio de 2024

CAPSA D'APRENENTATGE: ELS JOCS OLÍMPICS MODERNS



En la capsa sobre els Jocs Olímpics moderns hem fet una línia dels temps de les seus de les diferents Olimpíades, hem situat les seus en un mapa mundi, hem pintat les banderes dels diferents països, hem construït diferents esports amb el tangram i també hem vist un vídeo històric dels diferents jocs. Finalment hem creat cartells amb curiositats.


                                            










miércoles, 12 de junio de 2024

CAPSA D'APRENENTATGE: ESPORTISTES OLÍMPICS ESPANYOLS

En aquesta capsa hem fet diferents activitats en les quals hem conegut el nom de molts esportistes olímpics del nostre país, així com els esports que practiqune. Una de les activitats que més ens ha agradat ha segut la de crear cromos amb l'app  http://www.mtg.cardmaker.com Cadascú de nosaltres ha fet el cromo d'un esportista i una esportista espanyols. Després els hem col·locat en un mapa de províncies d'Espanya, segons els seus llocs de naixement.













viernes, 7 de junio de 2024

CAPSA D'APRENENTATGE: ELS JOCS OLÍMPICS EN L' ANTIGA GRÈCIA



En aquesta capsa hem aprés com van ser els primers Jocs Olímpics celebrats a Olímpia, Grècia. Hem conegut art de l'antiguitat relacionat amb els Jocs Olímpics i hem creat diferents Visual Thinking sobre  curiositats d'aquests jocs.


DISCÓBOLO DE MIRÓN
Está tallado en mármol, aunque el original fue fundido en bronce mediante la técnica de la cera perdida. Representa a un atleta en el instante justo de soltar el disco. El original se conserva en el museo de Londres, llamado Museo Británico.
Pesa 60kg, el Discóbolo es obra de Mirón Eléuteras, un escultor griego que vivió en el siglo V. Mide 1,60 m de altura.
En la Antigua Grecia uno de los deportes más exclamado e importante que se practicaban era el lanzamiento de disco. A los atletas de esta especialidad deportiva se les llamaba Discóbolo. Discóbolo, por tanto, significa lanzador de discos.
(Noa, Jorge y Ana Sofia)

DISCÒBOL DE MIRÓ
El discòbol és una escultura que va fer Mirón i la va realitzar al voltant del 455 aC. Podem dir que és la primera obra del Classicisme de l'art grec. L'original va ser de bronze fos mitjançant la tècnica de la cera.
Representa a un atleta en el moment just de soltar el disc, amb tot el cos flexionat i ple de pressió.  El Discòbol de Miró representa la bellesa del cos humà de forma racional a través de la matemàtica. (Alba, Sofia i Manuel)

APOXIOMENO DE LISIPO
Esta escultura representa un atleta captado en el momento familiar de raspar el sudor y el polvo de su cuerpo con un pequeño instrumento curvado qeu los romanos llamaron estrígil. El autor es Lisipo. Lisipo fue maestro de muchos escultores del helenismo. Lisipo fue, quizá más que otros, excepcionalmente valiente en la producción volumétrica de la figura y el giro.
El Apoxiameno del Vaticano es una estatua de mármol que se encuentra en los museos vaticanos. La mayoría de historiadores de arte sostienen que se trata de una copia del siglo I aC, hecha de mármol, copia de la original, hecha de bronce y creada por Lisipo en su madurez, alrededor del año 320 aC.
(Aitana, India i 

APOXIOMENO DE LISIPO
Apoxiomene significa el raspador. La estatua origial era de bronce, se creó en el 330 aC y su autor fue Lisipo. Hoy se encuentra expuesta en el museo Vaticano en un buen estado de conservación. Se trata de una escultura figurativa de carácter naturalista con cierta idealización. Representa a un hombre desnudo de pie y de bulto redondo. El tema representado es uno de los más tradicionales que es el momento de limpiarse el cuerpo con un estrigil o estrigilio.
(Keissy, Lola, Vega V)

AURIGA DE DELFOS
L'Auriga de Delfos és una escultura grega que va crear Pitárogos de Regio. Representa un conductor de carros. La quadriga i el tirà es es van perdre. Es va fer l'any 474 aC, està feta de bronze i mesura 199cm.
A Delfos es feien els jocs Pítics, que eren similars als Jocs Olímpics, però estaven dedicats al deu Apolo.
Es creu que Auriga va ser una ofrena per a celebrar una victòria dels Jocs Pítics. Actualment es troba en el Museu Arqueològic de Delfos, Grècia. (Martina, 

DORÍFORO DE POLÍCLETO
Doríforo fue una destacada escultura de Polícleto realizada entre los años 450 y 440 aC. De esta obra se conservan varias copias de época romana, en mármol, del original en bronce.
Esta obra representa el portador de la lanza, un atleta desnudo que sujeta una jabalina con el brazo izquierdo, mientra flexiona ligeramente la pierna derecha.
(Unai, Iker y Pilar)


VISUAL THINKING DELS JOCS OLÍMPICS EN L'ANTIGA GRÈCIA
Una altra activitat que ens ha agradat molt és la realització d'un Visual Thinking amb curiositats dels Jocs Olímpics a l'Antiga Grècia.






martes, 4 de junio de 2024

PREMI DE NARRATIVA VICENT MARÇÀ



Aquest any hem participat en els premis de narrativa escolar, Vicent Marçà i el nostre company Iker va ser un dels 45 guanyors. Ara el seu relat titulat Aventures d'estiu, està publicat en el llibre Un talent ocult, editat per l'editorial Bromera. 
El dia 22 de maig va ser la gala d'entrega de premis, premi que li va entregar Olga, la dona de Manel Garcia Grau, mestre i poeta que dona nom a la nostra escola.
Moltes felicitats de part de tota la classe.





jueves, 30 de mayo de 2024

ENS VISITEN JAHEL I PAULA, PSICÒLOGUES DEL VILLARREAL CF





Hui ens han visitat Jahel Molina i Paula, dues psicòlogues del Villarreal CF, Jahel del Villarreal Femení, que està en primera divisió, i Paula que atén a equips juvenils.

Les hem convidades perquè en el projecte de Jocs Olímpics teníem un capsa de salut i esport i dins d'ací, la importància de gaudir d'una bona salut mental per poder practicar esports i més, si són d'elit.

En elles hem fet dinàmiques de grup i també hem treballat les emocions, tan importants en la nostra vida. 

Dir que ens han convidat a anar a l'últim partit de lliga de les xiques al Miniestadi, Villarreal- Espòrting de Huelva.

Moltes gràcies per vindre, xiques. Hem aprés molt de la importància del vostre treball en els esportistes.

miércoles, 22 de mayo de 2024

martes, 21 de mayo de 2024

VOCABULARI: ESTRIS DE CUINA

Continuem estudiant vocabulari de diferents camps semàntics. Hui hem repassat i aprés diferents estris de cuina que tenim a casa. Deixe amb un pdf pdf la presentació que hem treballat a classe per tal que pugueu repassar.












POSTALS NADALENQUES AMB SCRATCH - 1

I ací, més postals nadalenques. Esperem que us agraden.