Com cada any l'any l'AMPA ens prepara la visita del Pare Noel a l'escola. Tots els xiquets i xiquetes d'infantil i primers cursos de primària van a veure'l tots il·lusionats per entregar-li la carta i donar-li una abraçada. Volem donar les gràcies a l'AMPA per aquests moments.
Cada dia que ens toca taller de llengua, un bagul sorpresa ens espera dins de l'aula. Què deu hi haver dins, que fa "croak-croak" i no és una granota? Nosaltres no ho sabem, però el que si sabem és que ens porta contes, endevinalles... i moltes coses més. Si vols veure les coses que fem en aquest taller, posa atenció i llig les nostres produccions. Ah, si endevines què és el que s'amaga dins del nostre bagul, ens ho faràs saber?
viernes, 21 de diciembre de 2018
MERCADET SOLIDARI
Dins de les activitats preparades per al Nadal, ahir vam fer un mercadet solidari on ens vam intercanviar llibres. Cada xiquet va aportar un llibre i un euro per millorar el nostre pati i se li va donar un tiquet per agafar un altre llibre que havien dut els companys de l'escola. Ara tots i totes tenim llibres nous per llegir!!
martes, 18 de diciembre de 2018
ENS VISITA UN LLIBRETER
Hui ens ha visitat un llibreter, Juan Vicente Centelles, de la llibreria Argot. Ens ha explicat la diferència entre llibreria i biblioteca, ens ha parlat dels llibres, que són màgics, i també de la importància de llegir. Segur que molts de nosaltres anirem a la llibreria Argot per veure la quantitat de llibres que tenen i també per llegir una miqueta en algun dels sofàs que ens ha dit que hi ha. Moltes gràcies per la visita!!!
lunes, 17 de diciembre de 2018
LES NOSTRES PORS
Hui a classe hem llegit el llibre Pol Porucdàctil, un dinosaure que tenia moltes pors, por a volar, a saltar, a l'ascensor... Després hem parlat, cadascun de nosaltres de les nostres pors i finalment hem fet com Pol, hem ficat les nostres pors dins d'una caixa per llegir-les i parlar d'elles per la nit i que així, desapareguen o se facen més xicotetes.
FITXA DE LES CAIXES per imprimir
viernes, 14 de diciembre de 2018
TALLER DE ROBÒTICA DE TOOVARI
miércoles, 5 de diciembre de 2018
TALLER DE FAMÍLIES: FEM BOLES DE NADAL
martes, 4 de diciembre de 2018
EL PINTAESCOLA ARRIBA A LA NOSTRA ESCOLA
La nostra escola ha tingut la sort de formar part del projecte Pintaescola de l'ajuntament de Castelló, un projecte que pretén donar color i vida a les escoles de la nostra ciutat.
La setmana passada va ser l'escollida perquè artistes de diferents llocs es traslladaren a les diferents escoles. Entre nosaltres va estar un gran artista, Host, que va vindre d'Eivissa per dibuixar i pintar una de les parets del nostre centre. L'alumnat i professorat vam poder veure i gaudir de primera mà com Host treballava i li donava un nou aspecte a aquesta paret de l'escola. Ací deixe dues fotos perquè vegeu el resultat.
lunes, 3 de diciembre de 2018
domingo, 2 de diciembre de 2018
RACÓ DE L'AMISTAT
Dins de classe hem adaptat un espai per fer el racó de l'amistat. És un espai on ens podem relaxar i parlar amb els companys amb els quals hem tingut algun conflicte, ja siga en el pati, en la filera o dins de classe. Els alumnes implicats anem allí, parlem i intentem solucionar el que ens ha passat. Quan ho hem resolt, li ho diem a Vanesa i tornem al nostre lloc. Si no ho solucionem, parlem amb ella i veiem què podem fer per resoldre'l i que no torne a passar.
miércoles, 14 de noviembre de 2018
LA DOCTORA T
lunes, 12 de noviembre de 2018
EL LEÓN QUE NO SABÍA ESCRIBIR
La semana pasada leí en clase el álbum ilustrado El león que no sabía escribir de Martin
Baltscheit.. A continuación comentamos qué nos había parecido, si cambiariamos alguna cosa... Al día siguiente realizamos un diálogo mediante la metodología Dime de Aidan
Chambers. Se trata de responder 4 preguntas sobre el libro, escribirlas y después, unir con flechas las ideas que coinciden. Es curioso, porque nos dimos cuenta que cosas que a algunos niños les había gustado, a otros les disgustaron, incluso a algunos les desconcertaron. De esta manera aprendimos que tenemos que respetar las ideas y pensamientos de nuestros compañeros aunque no coincidan con los nuestros. Dejo aquí dos imágenes de lo que fue la actividad.
Nosotros también queremos escribir mensajes a nuestros compañeros, así que hemos creado nuestros propios buzones con rollos de papel higiénico con nuestros nombres. De esta manera podemos escribir a nuestros compañeros cosas que nos gustan de ellos, que nos han ayudado... o cosas que nos desagradan. Estas últimas tenemos que escribirlas con buenas palabras: "No me gusta que te coles en la fila, ¿puedes dejar de hacerlo?" "Por favor, no me molestes cuando esté trabajando"...
Cada semana leeremos los mensajes y los comentaremos para solucionar algunas actitudes que no nos gustan.
jueves, 8 de noviembre de 2018
PRIMERA PARADA: LONDRES
Phileas Fogg i Passepartout començaren i acabaren el seu viatge a Londres, així que una de les tasques que hem fet per començar aquest viatge, ha segut buscar informació d'aquesta ciutat. La recerca l'hem feta en equips, en classe i utilitzant els Ipads. Abans de començar hem marcat unes normes d'ús per tal de no tenir cap incident.
Després hem anat dient coses interessants que estaria bé que sapièrem, com el país on es troba aquesta ciutat, la llengua que es parla, la moneda que utilitzen, la seua bandera, alguns monuments importants... i com som la classe dels futbolistes, no podia faltar, el nom dels equips més importants del país.
A mesura que els equips hem anat trobant la informació, un xiquet l'escrivia en un full, l'hem anada dient a la resta de companys i també l'hem escrita en la pissarra. Aquesta ha segut la nostra primera recerca en equip!
miércoles, 7 de noviembre de 2018
ENS ARRIBA UNA CARTA DE PHILEAS FOGG
Dilluns Enrique ens va dur una carta que havia arribat per a nosaltres. Es tractava d'un roll com si fora un pergamí. Alguns pensàrem que es tractaria d'un mapa del món, però a l'obrir-lo vam veure que era una carta de Phileas Fogg en la qual ens convidava a donar la volta al món en 80 dies amb ell.
De seguida vam dir tots que sííí, així que vam pensar què ens faria falta. Vam parlar del document que duien sempre Phileas i el seu criat per poder anar a cada país, sent aquest, el Passaport. Així que decidim que la primera cosa que ens farà falta per poder acompanyar el nostre amic, serà un passaport.
Vanesa ens ha ensenyat el seu DNI i el seu Passaport i hem estat comentant perquè s'utilitzen aquests dos documents i la seua importància, tant ací, com en altres països.
COMENCEM ELS TALLERS INTERNIVELLS
Este dilluns vam començar els tallers internivells entre 1r, 2n i 3r de primària. El meu taller és de robòtica i en ell, l'alumnat aprendrà a programar històries amb Scratch Jr i a programar a Dash, un robot que agrada molt als xiquets i les xiquetes. Aquest serà una apropament dels xiquets a la programació i a la robòtica de forma senzilla i lúdica.
El dos grups que programaren amb Scratch Jr van tenir llibertat per inventar històries, mentre que als dos grups que programaren a Dash se'ls va plantejar un senzill repte, fer que el robot donara la volta a un objecte. Cal tenir en compte que les apps de Dash estan en anglès, així que l'alumnat ha fer un poquet més d'esforç per poder aconseguir els reptes.
Poquet a poquet anirem introduint altres robots perquè l'alumnat es familiaritze amb la programació i la robòtica i gaudisquen d'aquestes.
martes, 6 de noviembre de 2018
LA LETRA B
viernes, 2 de noviembre de 2018
EL LADRÓN DE PALABRAS
Hoy en clase hemos leído el álbum ilustrado El ladrón de palabras, libro que nos ha permitido hablar de la amistad y el amor y palabras relacionadas con estas dos (alegría, felicidad, agradable, sorpresa, besos, abrazos...)
A partir de este libro vamos a realizar diferentes actividades de clasificación de palabras. La primera va a ser un bote con palabras contengan la b.
jueves, 1 de noviembre de 2018
EL BALL DE LES CARABASSES
A QUINA HORA ARRIBAVA PHILEAS FOGG A CASA?
En classe estem fent un projecte de la volta al món i la setmana passada vam començar a llegir el llibre La vuelta al mundo ne 80 días, de Julio Verne. En el primer capítol deia que Phileas Fogg, protagonista de la història arribava a casa a les 12 en punt i que el seu nou criat, Jean Passepartout havia d'anar a l1 en punt. Hui hem aprés les hores en punt i també les mitges hores. Hem aprés que perquè siga una hora en punt, l'agulla gran ha d'estar al número dotze i perquè siga i mitja, al número sis.
Hem fet molts jocs amb els rellotges de cartró i finalment hem fet una fitxa on havíem de dir les hores que marcaven els rellotges i pintar el rellotge que marcava les 12, hora en la qual arribava Phileas Fogg a casa.
sábado, 27 de octubre de 2018
DENTRO DEL BAÚL APARECE "LA VUELTA AL MUNDO EN 80 DÍAS"
Ayer en clase de lengua, nuestra misteriosa mascota del baúl nos trajo un libro fantástico, La vuelta al mundo en 80 días de Julio Verne. Nos dijo, o más bien le dijo a Vanesa, que nos había traído este libro porque sabía que estábamos estudiando la vuelta al mundo y le pareció interesante compartir con nosotros esta gran obra.
Hablamos de quién era el escritor, de su nacionalidad y de alguna de sus obras. También aprendimos a distinguir los libros que relatan historias reales de aquellos que narran historias fantásticas...
Un alumno comentó que había unos dibujos de Willy Fogg, idea que hizo que comentáramos también que algunos libros han sido llevados a la pantalla por directores de cine, como son los dibujos de esta obra o las películas de Harry Potter.
A continuación leímos 2 capítulos del libro, comentando diferentes aspectos que nos parecieron interesantes, como la nacionalidad de los personajes, lugar dónde se encuentran, descripción de los mismos, despido del anterior criado de Philias Fogg, robo del banco...
Finalmente vimos un capítulo de los dibujos animados, destacando el cambio de nombre de los personajes.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
POSTALS NADALENQUES AMB SCRATCH - 1
I ací, més postals nadalenques. Esperem que us agraden.
-
Dentro del proyecto sobre los medios de transporte hemos escrito un transporte con cada letra del abecedario. Nos hemos ayudado de toda...
-
Ahir vam crear entre tota la classe, un diccionari amb adjectius que comencen per cada lletra de l'abecedari, referents a persones. D...
-
LOS TRES CERDITOS Había una vez tres cerditos muy pequeñitos. Necesitaban una casa para vivir, pero primero la tenían...