Cada dia que ens toca taller de llengua, un bagul sorpresa ens espera dins de l'aula. Què deu hi haver dins, que fa "croak-croak" i no és una granota? Nosaltres no ho sabem, però el que si sabem és que ens porta contes, endevinalles... i moltes coses més. Si vols veure les coses que fem en aquest taller, posa atenció i llig les nostres produccions. Ah, si endevines què és el que s'amaga dins del nostre bagul, ens ho faràs saber?
miércoles, 31 de mayo de 2017
QUÈ ELS PASSA A LES FRUITES?
La setmana passada, a valors, vam treballar les emocions a partir de les fruites i verdures que tenim al nostre voltant. Mireu quines coses més curioses se'ns van ocórrer.
LES CIRERES ESTAN ROGES PERQUÈ ESTAN ENAMORADES.
LA LLIMA ESTÀ MOLT CONTENTA PERQUÈ SE PAREIX AL SOL.
EL PLÀTAN ÉS GROC PERQUÈ ÉS DEL VILAREAL.
EL RAÏM ESTÀ TRIST PERQUÈ S'HA POSAT MORAT.
EL RAÏM ESTÀ CONTENT PERQUÈ SEMPRE VA AMB ELS SEUS GERMANS.
EL RAÏM ESTÀ CONTENT PERQUÈ POT JUGAR A FUTBOL.
martes, 30 de mayo de 2017
INVENTEM RECEPTES
La setmana passada, per equips, vam inventar receptes, algunes ben curioses. Mireu, mireu...
PIZZA DE FRUITES
INGREDIENTS: UTENSILIS:
- Massa de pizza - Un bol
- Meló d'Alger - Forn
- 1 poma - Safata
- 1 meló - Manyopla
- 2 taronges
- 6 mandarines
- xocolata derretida
- 4 bananes
PASSOS A SEGUIR:
1. Untar la xocolata en la massa.
2. Ficar la fruita
3. Formar un cercle
4. Ficar-la al forn durant una hora i mitja.
5. Afegir una gota d'amistat.
(Chloe, Alvaro, Alba, Puy)
GELAT DE BOLETS
INGREDIENTS: UTENSILIS:
- Aigua - Batidora
- Vainilla - Un bol
- Bolets - Cullera de gelat
- Amor
-Cucurutxos
PASSOS A SEGUIR:
1. Fiquem aigua en un bol amb la vaninilla.
2. Ho batim i ho fiquem al congelador 4 hores.
3. Després fiquem els bolets i ho fiquem en un cucurutxo amb la cullera de gelats.
4. Afegim un pessic d'amor.
(Raúl, Guillermina, Ivan i Naomi)
ESPAGUETIS DE COLORS
INGREDIENTS: UTENSILIS:
- 5 gotes de colorant blau - Plats
- 1 paquet d'espaguetis - Coberts
PASSOS A SEGUIR:
1. Agafar un bol i tallar els espaguetis per la meitat.
2. Després fiquem colorant.
3. Per acabar afegim un poc d'amistat.
(Ari, Angel, Caleb i Raouane)
PASTÍS D'AMOR
INGREDIENTS: UTENSILIS:
- Un paquet de galetes - Un bol
- 1/2 kg de xocolata - Una cullera
- Cors de llepolies - Un plat
- 4 gots de llet - Una safata
- 2 natilles
- 100 gr d'amor
- Lacasitos
- Gelat
- 1/2 kg de xocolata - Una cullera
- Cors de llepolies - Un plat
- 4 gots de llet - Una safata
- 2 natilles
- 100 gr d'amor
- Lacasitos
- Gelat
PASSOS A SEGUIR:
1. Triturem les galetes en un bol.
2. Mesclem la xocolata.
3. Posem 4 gots de llet.
4. Posem el llevat
5. Posem la natilla i ho mesclem bé amb l'amor.
6. Posem el gelat
7. Ho posem al forn 15 minuts.
8. Decorem amb cors de llepolies i Lacasitos.
(Lucia, Óscar Í, Kira i Nerea)
2. Mesclem la xocolata.
3. Posem 4 gots de llet.
4. Posem el llevat
5. Posem la natilla i ho mesclem bé amb l'amor.
6. Posem el gelat
7. Ho posem al forn 15 minuts.
8. Decorem amb cors de llepolies i Lacasitos.
(Lucia, Óscar Í, Kira i Nerea)
PASTÍS DE GALETES
INGREDIENTS: UTENSILIS:
- Una tauleta de xocolata - Un bol
- Un litre de llet - Una cullera
- Un ou - Una batidora
- Un paquet de galetes
- 1 kg de farina
- Un litre de llet - Una cullera
- Un ou - Una batidora
- Un paquet de galetes
- 1 kg de farina
PASSOS A SEGUIR:
1. Primer fiquem el libre de llet al bol.
2. Afegim la xocolata
3. Després un paquet de galetes.
4. Fiquem l'ou.
5. Per últim afegim 1/2 kg de farina
6. Ho regirem
7. Finalment ho fiquem mitja hora al forn.
(Damaris, Héctor, Eila i Javi)
2. Afegim la xocolata
3. Després un paquet de galetes.
4. Fiquem l'ou.
5. Per últim afegim 1/2 kg de farina
6. Ho regirem
7. Finalment ho fiquem mitja hora al forn.
(Damaris, Héctor, Eila i Javi)
CREPS MULTIFRUITA
INGREDIENTS: UTENSILIS:
- 1/4 de mandarina - Un bol
- Una taronja - Una cullera
- dos kiwis - Una paella
- 1/4 de pinya
- una poma
- 1/2 pera
- 1/4 meló
- 7 cireres
- 10 gerds
- 50gr de sucre
- Mantega
- Llet
- 5 ous
- Una taronja - Una cullera
- dos kiwis - Una paella
- 1/4 de pinya
- una poma
- 1/2 pera
- 1/4 meló
- 7 cireres
- 10 gerds
- 50gr de sucre
- Mantega
- Llet
- 5 ous
PASSOS A SEGUIR:
1. Primer tallem els fruites a trossets.
2. Posem en un bol la mantega, la llet, els ous i per últim el sucre.
3. Fiquem la pasta a la paella amb una cullera
4. Encenem el foc i que se faça el crep.
5. Finalment posem la fruita en el crep i l'enrotllem.
( Nour, Balma Sanjuan, Cristian i Gabriel)
2. Posem en un bol la mantega, la llet, els ous i per últim el sucre.
3. Fiquem la pasta a la paella amb una cullera
4. Encenem el foc i que se faça el crep.
5. Finalment posem la fruita en el crep i l'enrotllem.
( Nour, Balma Sanjuan, Cristian i Gabriel)
PIZZA
INGREDIENTS: UTENSILIS:
- 500gr de farina - Una cullera
- 1 got d'oli - Un bol
- 100 ml d'aigua - Forn
- Colorant alimentari multicolor
- Formatge de cabra
- 2 gotetes de xocolata
- 1 bossa plena de roses
- 1 got d'oli - Un bol
- 100 ml d'aigua - Forn
- Colorant alimentari multicolor
- Formatge de cabra
- 2 gotetes de xocolata
- 1 bossa plena de roses
PASSOS A SEGUIR:
1. Primer fiquem en el bol 500 gr de farina.
2. Afegir un got d'oli.
3. A continuació fiquem 100 ml d'aigua i el colorant alimentari multicolor.
4. Girem la masa que ens ha eixit i fiquem el formatge de cabra.
5. Fer la forma de la massa de la pizza i ficar dos gotets de xocolata.
6. Per últim fiquem una bossa de roses i fiquem al forn durant 60 segons.
(Óscar C, Júlia, Erika)
2. Afegir un got d'oli.
3. A continuació fiquem 100 ml d'aigua i el colorant alimentari multicolor.
4. Girem la masa que ens ha eixit i fiquem el formatge de cabra.
5. Fer la forma de la massa de la pizza i ficar dos gotets de xocolata.
6. Per últim fiquem una bossa de roses i fiquem al forn durant 60 segons.
(Óscar C, Júlia, Erika)
domingo, 28 de mayo de 2017
APRENEM I GAUDIM AMB MAKEY MAKEY
sábado, 27 de mayo de 2017
RINCÓN DE ROBÓTICA
TARROS DE LA J
La semana pasada Vanesa nos pidió que buscáramos palabras que tuvieran la j y las recortáramos. Enclase calcamos tarros con folios de colores y pegamos dentro las palabras.
A continuación, inventamos historias que contuvieran estas palabras.
A continuación, inventamos historias que contuvieran estas palabras.
LA JARRA FAMOSA
Hace siglos y siglos, en todo el universo había una cosa famosa, era una jarra, pero esa jarra no era una jarra cualquiera, era una jarra que tenían los millonarios en unos bonitos jardines. Cada día metían la jarra en el lavavajillas y quedaba reluciente, no querían ni pensar lo que pasaría con la jarra si la tratasen como un juguete. Cuando la utilizaban, su función era servir leche de soja, esa leche se la tomaban para irse a dormir y con su pijama puesto. A veces la leche se la tomaban acompañada de rodajas de jamón. Uno de esos millonarios se llamaba Jaime, pero no os confundáis con Jaime I.
(Álvaro)
EL PRÍNCIPE BARBUDO Y LA PRINCESA ESPONJOSA
Hace mucho tiempo, antes de Cristo, había un príncipe barbudo que cada jueves iba a comprar juegos y conejitos para la princesa esponjosa. Pero había un problema, porque la princesa era de la Juventus y el príncipe era del Madrid, aunque se querían. Un día decidieron casarse y tuvieron 8 hijos.
(Guillermina)
LA GRANJA SECRETA
Hace mucho tiempo en un pueblo llamado Jávea, vivía una granjera con sus animales en una granja, pero los animales no eran animales normales, eran mágicos, las vacas jugaban al parchís, las gallinas estaban sordas, los caballos hablaban y hablaban y el peroo comía mucho jamón.
La granjera por eso no le contó nada a nadie del pueblo, hasta que llegó el detective que todos los años buscaba granjas mágicas. Él preguntaba a todos: ¿Has visto una granja mágica? y lo volvía a preguntar otra vez, hasta que preguntó a la granjera y lo descubrió. Lo dijo a todo el mundo mundial y después atrapó a todos los animales, pero la granjera lo detuvo, cogió a los animales y todo el mundo fue feliz y también comieron perdices y vivieron felices.
(Balma Sanjuan)
EL RANCHO ROJO
Érase una vez una niña que se llamaba Julia que vivía en un rancho rojo. Cada mañana jugaba con sus animales y les daba de comer paja.
Un día, Julia se fue de viaje a Japón a ver a sus primos Javi y Alejandra. Jugaron a ponerse trajes japoneses. Después de comer se fueron todos al rancho de Julia.
Cuando llegaron, Julia les enseñó los animales. Tres horas después Javi Y Alejandra volvieron a Japón.
(Eila)
LA OVEJA SE VA A VIVIER A OTRA CASA
Había una vez una oveja que vivía en una casa que tenía un jardín, vivía con un chico que quería venderla. Pasó la chica que vio el cartel y compró la oveja, esa chica se llamaba Jazmín y tenía una granja, la metió con las demás ovejas y estaba más feliz. El chico la echaba de menos, fue a la casa de Jazmín y le dijo que se la devolviera y ella dijo que no y empezaron a pelear y se enamoraron. Tuvieron un hijo que se llamaba Mateo y comieron perdices y vivieron felices.
(Kira)
EL DRADÓN AXEL
En un bosque muy lejano vivía un dragón llamado Axel que estaba sólo, no tenía amigos, lo que tenía era su jardín. Una noche viajó al río de la colina y en la colina encontró una caja que tenía una naranja y luego volvió a su casa que era de madera. Al día siguiente se encontró un lobo llamado Marc, hicieron amigos y el dragón Axel ya no estaba sólo.
(Héctor)
PUEBLO MUY LEJANO
Mace muchos años, en un pueblo llamado Bricolaje, trabajaban mucho y dibujaban también en junio. Cada uno descansaba en su casa y en julio todos volvían a trabajar duro. Lo único que comían era mojama y mejillones y lo único que podían tener de mascotas eran un pájaro y un jabalí.
(Nour)
EL RANCHO ROJO
Érase una vez una niña que se llamaba Julia que vivía en un rancho rojo. Cada mañana jugaba con sus animales y les daba de comer paja.
Un día, Julia se fue de viaje a Japón a ver a sus primos Javi y Alejandra. Jugaron a ponerse trajes japoneses. Después de comer se fueron todos al rancho de Julia.
Cuando llegaron, Julia les enseñó los animales. Tres horas después Javi Y Alejandra volvieron a Japón.
(Eila)
LA OVEJA SE VA A VIVIER A OTRA CASA
Había una vez una oveja que vivía en una casa que tenía un jardín, vivía con un chico que quería venderla. Pasó la chica que vio el cartel y compró la oveja, esa chica se llamaba Jazmín y tenía una granja, la metió con las demás ovejas y estaba más feliz. El chico la echaba de menos, fue a la casa de Jazmín y le dijo que se la devolviera y ella dijo que no y empezaron a pelear y se enamoraron. Tuvieron un hijo que se llamaba Mateo y comieron perdices y vivieron felices.
(Kira)
EL DRADÓN AXEL
En un bosque muy lejano vivía un dragón llamado Axel que estaba sólo, no tenía amigos, lo que tenía era su jardín. Una noche viajó al río de la colina y en la colina encontró una caja que tenía una naranja y luego volvió a su casa que era de madera. Al día siguiente se encontró un lobo llamado Marc, hicieron amigos y el dragón Axel ya no estaba sólo.
(Héctor)
PUEBLO MUY LEJANO
Mace muchos años, en un pueblo llamado Bricolaje, trabajaban mucho y dibujaban también en junio. Cada uno descansaba en su casa y en julio todos volvían a trabajar duro. Lo único que comían era mojama y mejillones y lo único que podían tener de mascotas eran un pájaro y un jabalí.
(Nour)
lunes, 22 de mayo de 2017
martes, 16 de mayo de 2017
ESTIC, SÓC, EM TROBE
Hui hem repassat què eren els antònims, sent paraules que signifiquen el contrari. Després hem fet una activitat on hem incorporat les emocions. Així, hem escrit a la pissarra diferents emocions i el seu contrari. La veritat és que ens han eixit moltes i algunes ens ha costat un poc dir una paraula antònima. També ens hem donat compte que algunes d'elles tenen el mateix significat.
enfadat - content
nerviosa - tranquil·la
avorrit - divertit
trist - content
feliç - infeliç
enfadada - contenta
simpàtic - antipàtic
pessimista - optimista
relaxat - actiu
cansat - descansat
seriós - alegre
negatiu - positiu
distreta - atenta
exigent - conformista
malalta - sana
Estic distreta quan faig els deures.
Estic atenta quan llig un llibre.
Estic nerviosa quan fem un examen.
Estic tranquil·la quan estic en el sofà.
Estic cansada quan vinc del col·legi.
Estic descansada quan estic gitada.
Estic avorrida quan dibuixe.
Estic contenta quan m'invente jocs.
( Nour)
Estic nerviosa quan fem un examen.
Estic tranquil·la quan dorm.
Estic seriosa quan el meu germà me moleste.
Estic alegre quan estic amb la meua família.
Sóc feliç quan estic en classe.
Sóc infeliç quan no me deixen anar a la casa de la meua tia.
Em trobe bé, quan estic asseguda a la cadira.
Em trobe mal quan me faig una ferida.
(Erika)
sábado, 13 de mayo de 2017
REBEM UN KIT DE ROBÒTICA PER A CLASSE!!!
Esta setmana hem rebut un paquet molt gran! Què deu ser? Qui ens l'haurà enviat? Aquestes i més preguntes ens vam fer només veure un caixó de cartró a l'arribar a les 9 del matí a classe.
El que primer vam fer va ser mirar a qui anava adreçat i qui ens l'enviava, ja que aquestes dades estaven escrites fóra del paquet. Així vam descobrir que anava a nom de Vanesa i venia d'una universitat de Madrid, concretament de la Carlos III. Teníem unes ganes immenses d'obrir-lo i descobrir què ens podien enviar d'aquesta universitat. I quina va ser la sorpresa? Es tractava d'un kit de robòtica!!! Concretament de My Robot Time Sensing
És en aquest moment quan Vanesa ens va explicar que ho havia demanat ella quan estàvem estudiant els robots, però que encara no ens l'havien pogut enviat. Concretament ho va demanar a Hisparob, Plataforma Tecnológica Española de Robótica. Vam saber també que el prèstec d'aquest material és per a un mes, així que no podíem esperar. A l'hora de racons havíem de començar a montar robots!!!
És en aquest moment quan Vanesa ens va explicar que ho havia demanat ella quan estàvem estudiant els robots, però que encara no ens l'havien pogut enviat. Concretament ho va demanar a Hisparob, Plataforma Tecnológica Española de Robótica. Vam saber també que el prèstec d'aquest material és per a un mes, així que no podíem esperar. A l'hora de racons havíem de començar a montar robots!!!
La setmana que ve continuarem uns altres grups, però de moment vos deixem alguns vídeos del que fan els robots que hem montat. Mireu, mireu...
viernes, 12 de mayo de 2017
RACÓ DE LECTURA
Aquest any encara no havia compartit el nostre racó de lectura de l'aula. Es tracta d'un racó on els alumnes van a llegir, a consultar informació, a estar una estona relaxats... Aquest crus hem dibuixat prestatgeries plenes de llibres, i han segut els alumnes els encarregats de pintar-los i posar títols de llibres que els agraden. Dalt cadascú té una mini prestatgeria on va pintant els llibres que se va llegint.
jueves, 11 de mayo de 2017
EIXIDA AL PLA D'ESTIVELLA
Dimecres i dijous 3 i 4 de maig de 2017, els alumnes de 2n i 3r vam anar a la granja escola del Pla d'Estivella.
El dimecres pel matí vam donar de menjar a una burra i a un cavall, la burra era molt carinyosa i molt vella. També vam veure un paó reial que va obrir la coa, cabres, porcs i periquitos.
Després de dinar vam fer els grups de les habitacions i vam deixar allí les maletes. Després vam muntar als cars, però primer vam fer un examen de conduir.
Per la nit vam jugar a l'amagatall amb les llanternes i ens vam anar a dormir.
El dijous ens vam vestir, ens vam fer la maleta i vam fer un cercle i vam jugar a un joc, vam anar a despertar als animals de la granja i vam anar a desdejunar, i ens van posar música. Després vam anar a veure les gallines, galls i conills, que es deien Oreo i Pastel. També hi havia un niu de golondrines. i vam fer la manualitat d'un cuc. A continuació vam esmorzar amb el paó reial i vam fer un sender per la muntanya. Vam veure una caseta de pedra on se refugiaven els pastors, un aljub i una madriguera feta per l'home per caçar animals xicotets.
Finalment vam dinar, vam fer xapes, vam pujar al tren i ens vam anar a l'autobús per tornar a Castelló.
Ací teniu un vídeo resum del que vam fer:
martes, 9 de mayo de 2017
PALABRAS CON J
Para que repaséis la escritura de palabras que continen la j, os he preparado este crucigrama.
PALABRAS CON J
PALABRAS CON J
sábado, 6 de mayo de 2017
CENTRE MÈDIC MGG
Per finalitzar el projecte del cos humà hem representat diverses consultes mèdiques. Per equips hem preparat la nostra dramatització fent murals i targetes, buscant material, pensant malalties i el seu tractament... Quan ja ho hem tingut tot preparat, hem assajat i hem gravat. Mireu, mireu...
martes, 2 de mayo de 2017
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
POSTALS NADALENQUES AMB SCRATCH - 1
I ací, més postals nadalenques. Esperem que us agraden.
-
Dentro del proyecto sobre los medios de transporte hemos escrito un transporte con cada letra del abecedario. Nos hemos ayudado de toda...
-
Ahir vam crear entre tota la classe, un diccionari amb adjectius que comencen per cada lletra de l'abecedari, referents a persones. D...
-
LOS TRES CERDITOS Había una vez tres cerditos muy pequeñitos. Necesitaban una casa para vivir, pero primero la tenían...