Com tots sabeu aquest any se celebra el centenari del naixement d'Enric Valor, un dels grans escriptors, lingüistes i narradors valencians. Per aquest motiu vos presento la cançó Recordem Valor dins de l'espectacle Els barrets de Valor, del cantacançons Dani Miquel
Cada dia que ens toca taller de llengua, un bagul sorpresa ens espera dins de l'aula. Què deu hi haver dins, que fa "croak-croak" i no és una granota? Nosaltres no ho sabem, però el que si sabem és que ens porta contes, endevinalles... i moltes coses més. Si vols veure les coses que fem en aquest taller, posa atenció i llig les nostres produccions. Ah, si endevines què és el que s'amaga dins del nostre bagul, ens ho faràs saber?
lunes, 31 de enero de 2011
MISSATGES DE PAU
Divendres vam celebrar a l'escola el dia de la Pau i casdascun de nosaltres amb els nostres pares vam pintar i ornar un colom junt amb un missatge de pau, que després vam apegar al passadís de l'escola. Volem deixar alguns missatges per tal que els llisqueu.
La paz es amor
la paz es amistad.
Deja la guerra y
vamos a jugar el liberad
(Ana Tena)Pau, pau per a mi
pau per a tu
pau per a ell i ella
pau per a nosaltres
pau per a vosaltres
pau per a ells i elles
i de debó, pau per a tothom.
(Angel Tena)La paz
Que se acaben las guerras
y que vuelva la paz.
Que los niños guerreros
sean escolarizados.
¡Viva, viva la paz!
Para qeu el mundo sea más humano
todos deberiamos ser hermanos.
¡Viva, viva la paz!
(Joham Moreno)Uniu les mans germans i viureu en pau arreu del món
(Martina Garcia )La pau és un dia de felicitat
un camí llarg per a l'amistat
un treball per a l'amistat
i poder gaudir del dia de la Pau.
(Nahika Prats)Visca la pau.
( Andrea Bellés)La pau és el camí per trobar la felicitat.
(Paula)
domingo, 30 de enero de 2011
SÍLABA TÓNICA
Aquí tenéis un enlace para repasar y practicar mediante juegos entretenidos, la clasificación de palabras según la sílaba tónica. Entrad y veréis como lo hacéis muy bien.
(Fuente: Segundo Ciclo Salesianos)
(Fuente: Segundo Ciclo Salesianos)
sábado, 29 de enero de 2011
TENGO, TENGO
En clase de lengua hemos hecho una actividad para repasar diferentes contenidos ya trabajados anteriormente, como es el abecedario, los sustantivos y los adjetivos. La actividad consiste en decir Tengo, tengo + un artículo + una parte del cuerpo (sustantivo) + un adjetivo. Una vez hemos escrito uno, haremos lo mismo en otra línea, pero aqui es donde hemos de tener en cuenta el abecedario, ya que la parte del cuerpo tendrá que empezar con la letra siguiente al que hemos escrito primero, al igual que el adjetivo. Se trata de una actividad un poco compleja pero con unos resultados muy divertidos. Aqui podéis leer algunos:
Tengo la arteria blanca
tengo la barba corta
Tengo la clavícula dura
tengo el diente enorme
tengo la espalda fuerte
tengo el fémur grande
tengo la garganta hambrienta.
Tengo el hueso ideal
tengo el intestino juguetón.
(Ana Tena)
Tengo la espalda curbada
tengo la frente derretida
tendo la garganta elegante
tengo el hígado fundido
tengo el iris gigante
(Nahika Prats)
Tengo los ojos marrones
tengo el pelo negro
tengo la rótula ñoña
tengo la sangre oscura
tengo la tibia pequeña
tengo la uña quieta
tengo la vena rabiosa
tengo el yeyuno sordo
(Cristian Aparici)
Tengo la garganta laborable
tengo el hígado mecánico
tengo el intestino negro
tengo el juanete ñoño
tengo el labio oscuro
tengo la mente pequeña
tengo la nariz quieta
tengo el ombligo rancio
tengo el pelo seco.
(Fani Pitarch)
viernes, 28 de enero de 2011
DON QUIJOTE DE LA MANCHA
Algunos alumnos de 4º eligen leer "Las aventuras de Don Quijote de la Mancha" que está dentro del Bagul Viatger, así que he pensado publicar algunas actividades y vídeos sobre este ingenioso hidalgo, para que disfruten de las divertidas historias en familia.
(Fuente: Crea y aprende con Laura)
(Fuente: Crea y aprende con Laura)
martes, 25 de enero de 2011
DIBUJAMOS NUESTRO PUEBLO
Según marca del proyecto colaborativo Nuestros Pueblos, hoy toca presentar los dibujos que hemos hecho sobre nuestro pueblo. La semana pasada todos los alumnos fuimos "als arenals" desde donde hay una buena vista de Vilafranca.
sábado, 22 de enero de 2011
EL BAGUL DE LES LLETRES A LA PÀGINA DE L'XTEC
El passat 19 de gener, la pàgina de l'Xtec de Catalunya creava una notícia dins de l'apartat de Blocs educatius on presentava El Bagul de les Lletres. Des d'ací volem donar-los les gràcies per aquest reconeixement!
VAMOS A DIBUJAR NUESTRO PUEBLO
La primera actividad del proyecto Nuestros Pueblos, después de la presentación, consiste en dibujar nuestro pueblo. Como esta semana ha salido muy buen tiempo hemos decidido ir a dibujarlo desde el que se ve muy bien Vilafranca, los arenales.
¡Ha dido una experiencia estupenda!
viernes, 21 de enero de 2011
PROYECTO "NUESTROS PUEBLOS". NOS PRESENTAMOS
Hola, somos los alumnos de 4º del CEIP Don Blasco de Alagon de Vilafranca (Castellón) y participamos en el proyecto colaborativo NUESTROS PUEBLOS, junto a grupos de escolares de toda España. Cada martes publicaremos en nuestro blog las actividades realizadas. Además podréis ver todo el proyecto en
NUESTROS PUEBLOS
En la foto estamos: Nahika, Neus, Paula, Lorena, Cristina, Denisa, Maria, Martina, Ana, Lidia, Cristian, Elia, Andrea, Fani, Outmane, Alberto, Angel, Silvia, Oscar, Linus, Joham y Vanesa, nuestra maestra.
Aquí dejamos los enlaces a los blogs de los otros colegios participantes en el proyecto:
ABRUCENA | El blog de la clase de Gregorio El blog de la clase de Paco Ibáñez |
Reus, Cambrils, Salou, Torredembarra, Altafulla, Constantí, Roda de Bara, Valls y la ciudad de Tarragona. | Proyecto "Descubriendo el mundo " Colegio AURA |
BARRIO DE SAN FERMÍN (MADRID) | Investigando que es gerundio |
CANDÁS | creactivos: La cueva del cíclope |
LANJARÓN | Tictiriritic cañón |
CASTELLÓN | blog.gransimenuts.org/primablog/ (Identificativo:PERIGRULLIBLOG) |
PRADEJÓN | CEIP José Ortega Valderrama |
BENICARLO | Blog de 1º B de CEIP ÁNGEL ESTEBAN La estrella fugaz |
CAPILEIRA | El blog de Segundo Ciclo El blog de Primer Ciclo |
HERVÁS | hervascolemonte |
VILAFRANCA | elbaguldeleslletres.blogspot.com |
SESEÑA | gabrielitos00.blogspot.com |
Barrio Nueva Andalucía (ALMERÍA) | auladelaaventuraadeladiaz.blogspot.com |
FUENGIROLA | juanbuenojimenez.blogspot.com |
ESPLUGUES DE LLOBREGAT | lacollatramuntana.blogspot.com bruixesibufons.blogspot.com |
CUNTÍS | julagotic.blogspot.com |
jueves, 20 de enero de 2011
PROYECTO COLABORATIVO NUESTROS PUEBLOS
Los alumnos de 4º participamos en un proyecto colaborativo "Nuestros Pueblos" junto a otros alumnos de escuelas de toda España. La propuesta de este proyecto fue de Gregorio, de El blog de la clase de Gregorio en Abrucena y va dirigida a alumnos de 1 y 2º ciclo de primaria.
Con este proyecto vamos a:
- Hacer un estudio de nuestro pueblo, Vilafranca, para conocer su cultura, costumbres y tradiciones, forma de vida, monumentos, gastronomía...
- Realizar trabajos en diferentes formatos: dibujo, redacción, fotos, vídeos de nuestras investigaciones.
- Conocer los pueblos de otros niños de España.
- Publicar semanalmente en nuestro blog, los trabajos que iremos realizando.
Y para ello necesitaremos la ayuda de las familias, la maestra de música...
Cada martes podréis ver en este blog los trabajos que iremos realizando; la primera actividad, el próximo martes: DIBUJAMOS NUESTRO PUEBLO
miércoles, 19 de enero de 2011
PARAULES HOMÒFONES
Després de treballar les paraules homòfones hem fet oracions on apareixen parelles de paraules homòfones.
El iaio cec es menja pa sec.
La baca del cotxe té una vaca dibuixada.
El meu cosí beu aigua i al mateix temps el meu germà veu la televisió.
El llenyater trenca la porta amb una maça i en l'altra mà menja massa.
Jo no sent i compto fins a cent.
(Ana Tena)
Mon pare ha recorregut tot el món.
Un home estava cec i menjava pa sec.
El meu avi fa cent anys i no em sent.
Mon pare en veu quan beu un got de llet.
Ma mare té un bitllet fals i li'l vaig tallar en una falç.
Fa molt, molt de sol i pega al meu sól.
(Nahika Prats)
martes, 18 de enero de 2011
LES VELLETES DE LA PENYA ROJA
Hi havia una vegada unes velletes que vivien en una muntanya anomenada Penya Roja. Un dia van rebre la notícia de que el príncep aniria per la muntanya a caçar i Rosella i Margarida, que eren les velletres es volien casar amb ell. Margarida li va dir a Rosella que es ficara el dit a la boca tota la nit, i a l'altre dia quan es va traure el dit de la boca i el tenia com el d'una xiqueta de 15 anys.
Quan va arribar el príncep Margarida li va dir que tenia una néta que tenia 15 anys però sols li podia veure el dit. El príncep va voler casar-se i la nit de boda la va veure i la va tirar per la finestra, i uns xiquets la van convertir en jove. Quan la va veure el príncep es van enamorar i van tindre un fill. Margarida es va voler unflar per fer-se també jove i va explotar.
(Lorena Sales)
En una muntanya anomenada Penya Roja hi havia dues velletes, a una li deien Margarida i a l'altra Rosella. Margarida li va dir a la seua germana que es xuplara el dit durant tota la nit perquè sabia que aniria el príncep. A l'altre dia va arribar el príncep i Margarida li va dir si volia llet de les seues cabres, el príncep va entrar i li va preguntar si vivia sola i li va dir que vivia amb la seua néta Rosella. El príncep volia veure-la però Margarida li va dir que sols li podia veure el dit, ell va entrar i Rosella sols va traure el dit i va dir poquetes paraules. El príncep es volia casar amb ella i Margarida va dir que sí.
Quan va arribar el príncep Margarida li va dir que tenia una néta que tenia 15 anys però sols li podia veure el dit. El príncep va voler casar-se i la nit de boda la va veure i la va tirar per la finestra, i uns xiquets la van convertir en jove. Quan la va veure el príncep es van enamorar i van tindre un fill. Margarida es va voler unflar per fer-se també jove i va explotar.
(Lorena Sales)
En una muntanya anomenada Penya Roja hi havia dues velletes, a una li deien Margarida i a l'altra Rosella. Margarida li va dir a la seua germana que es xuplara el dit durant tota la nit perquè sabia que aniria el príncep. A l'altre dia va arribar el príncep i Margarida li va dir si volia llet de les seues cabres, el príncep va entrar i li va preguntar si vivia sola i li va dir que vivia amb la seua néta Rosella. El príncep volia veure-la però Margarida li va dir que sols li podia veure el dit, ell va entrar i Rosella sols va traure el dit i va dir poquetes paraules. El príncep es volia casar amb ella i Margarida va dir que sí.
Va arribar el dia de la boda, el príncep la va veure vella i arrugada i la va tirar per la finestra. Rosella va veure a cinc estudiants que passaven per allí i la van fer jove. Al final va anar, es va casar amb el príncep i van tindre fills.
Quan Margarida es va enterar va anar al palau i va dir que la unflaren i la unflaren i la vella Margarida va explotar.
jueves, 13 de enero de 2011
ADJETIVOS TERMINADOS EN -AVA, -AVE, -EVA, EVE,...
Hoy hemos aprendido que todos los adjetivos que terminan en -ava, -ave, -avo, -eva, -eve, -iva, -ivo, se escriben con V. Después hemos inventado unos poemas teniendo en cuenta esta norma ortográfica. Aqui podéis leer algunos.
EL MÉDICO CURATIVO
Un médico curativoestaba pensativo,
se preguntaba donde había un fugitivo
y lo conoció un día festivo.
Un señor atractivo
vio un coche deportivo,
luego se compró un chándal rojo vivo
y al final dio un donativo.
(Lidia Borrás)
EL VIEJO FUGITIVO
Un viejo fugitivo
se fue a casa un día festivo,
se encontró un deportivo
y lo cogió muy interrogativo.
Se fue al médico digestivo,
la doctora era atractiva
y tenía un deportivo muy llamativo.
(Linus)
EL POLI ATRACTIVO
Un día un poli atractivoperseguía a un fugitivo.
Los dos llevaban un gran deportivo
uno de ellos con un tuneado llamativo.
(Maria Peraire)
EL TORO Y EL PAVO
Un hombre se iba al polideportivo
con su chándal rojo vivo
que era muy llamativo;
¡iba muy atractivo!
Allí había un toro bravo
al que le estaba toreando un pavo,
se defendía con un clavo
y el hombre se fue asustado.
(Neus Monfort)
miércoles, 12 de enero de 2011
CUENTO COLABORATIVO
Durante el primer trimestre de este curso hemos estado creando un cuento colaborativo, con los alumnos de 4º del colegio Escultor González Moreno de Aljucer, Murcia, del blog Cosas de Segundo Ciclo. La manera de trabajar ha sido que cada grupo escribía una parte del cuento y la maestra, la enviaba por correo electrónico al otro grupo, que continuaba con el cuento, y después lo volvía a enviar. En cuanto a las ilustraciones, entre todas las presentadas hemos elegido las que más nos han gustado.
Después de unos meses de trabajo y coordinación, el cuento es publicado en nuestros blogs. Esperamos que os guste. Podéis verlo en grande pinchando encima de él.
martes, 11 de enero de 2011
LA CAVALCADA DE REIS
El dia 5 de gener com és tradició, arriben els Reis Mags a Vilafranca, com a tants altres llocs del món.
Nosaltres els rebem amb molta alegria i il·lusió i els més menuts amb un poc de por. Preparem una gran cavalcada que sol estar molt animada amb música de nadales i en la participació de tot el poble, especialment de xiquets i xiquetes que acompanyen als Reis fins que aquests pugen a adorar al xiquet Jesús, que està esperant-los al portal d'un betlem.
Els Reis solen arribar al poble per un lloc diferent, alguna vegada vénen per la gasolinera i altres per Santa Bàrbara, també un any van arribar pels Arenals del camí Reial.
La cavalcada sempre acaba amb la representació d'un portal de Betlem vivent on estan: Maria, Josep, el xiquet Jesús i pastorets i pastoretes que li porten regals al recient nascut.
Els regals són desitjos de justícia per a que acabe la fam i la pobresa al món.
Abans de que comence la representació, els Reis des d'un balcó parlen a tot el poble agraint la rebuda que se'ls ha fet, i també ens diuen que han portat molts regals i molt poc de carbó i ens animen a que ens portem bé per a que el món siga més feliç.
La representació del Betlem acaba en l'adoració dels Reis al xiquet Jesús a qui també li porten els seus regals.
Finalment els Reis van a l'església a repartir els primers regals als xiquets més menuts i després reparteixen regals per totes les cases perquè siga aquesta nit, una nit de màgia i il·lusió per a tots.
(Alberto Falcó)
(Alberto Falcó)
sábado, 8 de enero de 2011
EL NADAL
El Nadal és una festa molt bonica. A l'escola fem un festival i després tenim vacances i podem jugar i fer moltes coses. Se celebra el naixement del xiquet Jesús, també, a l'ajuntament vell fan un betlem molt gran i a les cases posen l'arbre i l'ornem. Els xiquets tenim molta il·lusió perquè vénen el Pare Noel i els Reis Mags i ens porten molts joguets. La gent també se'n va de viatge.
Jo me'n vaig anar a València en el tren, la ciutat estava molt ornada i hi havia molt d'ambient. En la meva cosina vam patinar en una pista de gel. També al cine, que en Nadal fan moltes pelis de xiquets.
He passat les vacances molt bé perquè m'he divertit i he estat amb la família menjant i celebrant el Nadal. I arta ja hem de tornar a l'escola i esperar al Nadal que ve.
(Martina Garcia)
domingo, 2 de enero de 2011
AVENTURA'T AMB L'ORTOGRAFIA
sábado, 1 de enero de 2011
BITS DE PALABRAS ESDRÚJULAS
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
POSTALS NADALENQUES AMB SCRATCH - 1
I ací, més postals nadalenques. Esperem que us agraden.
-
Dentro del proyecto sobre los medios de transporte hemos escrito un transporte con cada letra del abecedario. Nos hemos ayudado de toda...
-
Ahir vam crear entre tota la classe, un diccionari amb adjectius que comencen per cada lletra de l'abecedari, referents a persones. D...
-
LOS TRES CERDITOS Había una vez tres cerditos muy pequeñitos. Necesitaban una casa para vivir, pero primero la tenían...