martes, 27 de diciembre de 2016

QUÈ SERÀ, SERÀ?

Dins del projecte del cos humà hem estudiat els sentits. Els xiquets que els tocava dur informació la van explicar als companys i després vam fer diferents activitats per treballar els 5 sentits. 

Per treballar l'oïda, un xiquet feia sorolls amb algun objecte de la classe i els altres, que estaven en els ulls tancats, l'havien d'endevinar. També vam fer sorolls amb alguna part del cos (clicar els dits, amb la boca, palmes...). 
Per treballar el tacte havíem de ficar la mà dins d'una caixa i havíem de descriure com era l'objecte que tocàvem i finalment, endevinar de què es tractava. Per treballar l'ofacte i el gust vam olorar i tastar  diferents aliments amb els ulls tapats i endevinar de què es tractava. En el gust, a més, havíem de dir el sabor de l'aliment (dolç, salat, amarg o àcid). 
Per treballar la vista vam descriure objectes dient la forma, color, tamany...

Deixo el pdf amb la proposta d'activitats que vaig preparar per treballar els sentits.


Que bé ho vam passar!!!




lunes, 26 de diciembre de 2016

ENS VISITEN EL PARE NOEL I UN PATGE REIAL

El dia 23 pel matí ens van visitar el Pare Noel i un Patge Reial. Gràcies a l'AMPA per preparar l'ambientació i portar-los per replegar les nostres cartes.



ESTRELLAS Y POSTALES DE NAVIDAD

Para felicitar las Navidades a las familia hemos hecho unas bonitas estrellas con nuestras fotos para el árbol de Navidad y unas postales donde hemos apegado botones. Dentro hemos escrito un mensaje para nuestra familia y hemos pegado las fotos que nos hicimos con el marco navideño.



Y aquí algunas postales:






martes, 20 de diciembre de 2016

ANIVERSARI DE PUY

La semana passada va ser l'aniversari de Puy i els companys de classe li vam regalar un bonic acròstic amb el seu nom. El vam fer en castellà perquè amb la Y no coneixem cap paraula en valencià.


lunes, 19 de diciembre de 2016

ELS CACOCUS I ELS QUEQUIS

Per treballar l'ús de la C i de la Q, conte una història als xiquets on parlo de dues tribus, els Cacocus i els Quequis i els dic com van vestits, què fan... Després escrivim paraules relacionades amb les dues tribus (on viuen, quina roba porten, a què es dediquen...) i finalment, per equips, inventen noves històries. Deixe ací el llistat de paraules que han dit els meus alumnes de 2n i les històries que han inventat.


lunes, 12 de diciembre de 2016

BUSCANT LLOCS PER LLEGIR

Als alumnes de 2n A ens agrada molt llegir i per això un dia Vanesa ens va dir que anàrem  a llegir al lloc de l'escola que vulguèrem i que ens férem una foto llegint. Mireu, mireu... Quin és el teu lloc preferit per llegir?


domingo, 11 de diciembre de 2016

APRENEM A DEFINIR PARAULES




Després de llegir un capítol del llibre Paula menjaforats, hem aprés a definir algunes paraules que han aparegut en el llibre. Hem de tindre en compte que no podem repetir la mateixa paraula i hem d'evitar dir "cosa" i dir què és (un mitjà de transport, un robot, una fruita, un moble...)
Deixem ací algunes definicions que hem fet:


GLOBUS:
- Un globus és un mitjà de transport que va per l'aire i no pot aguantar més de 100 persones. (Raouane)
- És un mitjà de transport que dalt porta un globus i baix una cistella. És aeri i dinst pots estar tu. (Óscar Í)

FINESTRA:
- Objecte que és de cristall i fa que ens entre llum dins de casa. (Ari)
- És un objecte de les cases i serveix per  quan fa fred no entre aire a les cases i també serveix per veure el paisatge. Estan en les parets i a les esglésies i tenen diferents figures. (Érika)
- Les finestres són objectes que fan que en les cases se puga vore però són fràgils perquè són de vidre. (Gabriel)


PI:
- És un arbre molt alt que donen pinyes. (Javi)
- El pi és un arbre que té uns palets que punxen molt i és molt alt i de color verd,  les seues fulles punxen i té pinyes grans i petites. (Cristian)
- Un pi és un arbre d'on ixen les pinyes, les fulles són puntiagudes i sempre van de dos en dos. Quan es fan grans són molt alts. (Eila)

ESCOLA:
- És un lloc on s'aprén a escriure i també fem maes, projecte, llengües, E.F., plàstica i anglés. (Balma Sanjuan)
- L'escola és un lloc on van els xiquets per treballar i estudiar. (Puy)

lunes, 5 de diciembre de 2016

ANIVERSARI DE NAOMI

La setmana passada va ser l'aniversari de Naomi i els seus companys li hem volgut regalar aquest bonic acròstic. Moltes felicitats!!





viernes, 2 de diciembre de 2016

L'AMIGA INVISIBLE



A classe hem llegit i comentat  el conte L'amiga invisible, una xiqueta que perd la seua iaia i com està trista es fa, a l'igual que la mare, de color blanc i negre. Aquesta es fa una amiga de colors que l'acompanya a tots els llocs fins que ella mateixa torna a tindre color perquè ha tornat a riure i ser feliç.

Després de comentar el conte, hem agafat un full i hem pintat mig amb colors que ens agrades i mig amb grisos, negres i blancs.  Quan ha estat acabat, hem agafat un ninotet de cartolina, l'hem repassat, l'hem retallat i l'hem apegat a la llibreta de llengua. Finalment hem escrit al costat de cada dibuix, moments en que estem tristos i moments en que estem contents, alegres. 









KIT DE ROBÒTICA HISPAROB

A finals de desembre ens va arribar un kit de robòtica d'Hisparob, amb el qual hem estat treballant durant unes setmanes. Hem aprés com ...