miércoles, 27 de enero de 2016

ESCRIVIM G O J?




Moltes voltes, quan inventem oracions o petites històries no tenim clar si algunes paraules s'escriuen amb G o amb J, així que hem fet algunes activitats per tal que ens siga més fàcil.

Primer van estudiar que escrivim J davant de a, o, u i G davant de e, i, encara que  vam veure que algunes paraules no complien aquesta norma.

Després vam fer un  llistat de paraules que tenen aquest so, classificant-les en diferents columnes:
JA: jardiner, Jaume, jaqueta, jacuzi, jardí
JO: Joan, Joel, dijous, jo, plujós
JU: Júpiter, Júlia, jugar, juliol, juny
GE: gerani, gener, germà, agenda, germana
GI: girafa, gira-sol, col·legi, gitana, Egipte

Finalment vam inventar oracions amb paraules que tingueren aquest so.

Júlia va a Júpiter.
A Jaume li agrada jugar al jardí.
Jo sóc una xiqueta.
Les girafes són molt altes.
El meu germà és molt alt.
                             (Guillermina)


El jardiner talla l'herba.
El meu aniversari és al gener.
El meu cosí es diu Joan.
Júlia se'n va a Júpiter de vancances.
Al zoo hi ha girafes.
                                      (Eila)

El jardiner té dos plantes.
Joan té la camiseta de color blau.
El gerani és molt alt.
A Japó mengen sushi.
La girafa té moltes taques. 
                                   (Ángel)


Jaume té molta fam.
Joel té un germà.
Juny és un mes.
Gener és un altre mes.
Girar és que roda molt. 
                                (Héctor)

Jaume té un jardí.
Joan escriu amb Joel.
Júlia se'n va a Júpiter.
L'àngel ha vist un gerani.
La girafa viu a Egipte.
                              (Cristian)


Jaume es fica la jaqueta.
Joan els dijous se'n va al parc.
Júlia vol anar a Júpiter.
La meua germana ho escriu tot a l'agenda.
Gisela va al zoo a vore girafes.
                                   (Javier)

A Japó hi ha un incendi.
Joel juga a Egipte.
El meu germà està en primària.
La girafa menja fulles.
                         (Gabriel)



No hay comentarios:

Publicar un comentario

KIT DE ROBÒTICA HISPAROB

A finals de desembre ens va arribar un kit de robòtica d'Hisparob, amb el qual hem estat treballant durant unes setmanes. Hem aprés com ...