El blog en altres llengües/ el blog en otras lenguas:

jueves, 28 de marzo de 2013

EMBARBUSSAMENTS



Després d'estudiar i repasssar el so de la s sonora i les grafies amb les quals es representa, hem inventat uns bonics embarbussaments amb paraules que tenen aquest so. A veure si aconseguiu dir-los ben ràpidament i sense equivocar-vos.


Una zebra nerviosa, preciosa, curiosa i pesada
va tindre onze zebretes
nervioses, precioses, curioses i pesades.
Si la zebra no fóra nerviosa, preciosa, curiosa i pesada,
les seues zebretes no serien
nervioses, precioses, curioses i pesades.
(Maria Catalán)


Tretze més tres són setze
setze menys tres són tretze.
Tretze més tres, setze menys tres
donen tretze i setze.
(Adrian Garcia)

Ignasi està a la presó,
qui el desempresonarà?
El desempresonador
que el desmpresone,
bon desempresonador serà.
(Adrian Reverte)

Ignasi li ha regalat a Elisa
una rosa preciosa.
Si Ignasi no li haguera regalat a Elisa
una rosa preciosa,
Elisa no tindria una rosa preciosa.
(Maria Sales)


Una casa rosa, preciosa i amb curiositat
va tenir sis cases roses, precioses i amb curiositats.
Si la casa no fóra rosa, preciosa i amb curiositat,
les seues cases no serien roses, precioses i amb curiositats.
(Silvia)




miércoles, 27 de marzo de 2013

POEMES DE PASQUA

Com ja s'aproxima Pasqua, alguns de nosaltres hem inventat poemes sobre aquesta festivitat.



POEMA DE PASQUA
Ja arriba Pasqua
s'ha acabat l'hivern
comença la primavera
i el següent és l'estiu.

La Pasqua és molt bonica
i la primavera també,
els ous són de la Pasqua
i les flors de la primavera.

Els ous i les flors
tenen colors molt vius.
Les roses roges
les tulipes blaves
 les margarides grogues,
i els ous, de tots els colors
                   (Mihai)

LA PASCUA Y SU DIVERSIÓN
La Pascua llegará
y el 28 de marzo se iniciará.
Grandes sonrisas habrá en los niños
cuando comiencen los festivos.

Hiciendo monas los panaderos
con sus dulces panderos.
Acabando ya, los clientes
empiezan a desesperarse.

Escondiendo huevos
va el conejo de Pascua,
su cesta con muchos huevos decorados
y lo ve siempre una pobre yegua.

(Raquel Arín)



¡EL CONEJO ESTÁ AL LLEGAR!

Todos estamos ansiosos,
no se habla de otra cosa,
se oyen sus pasos,
ya se ve el reflejo rosa.

Preparando las gallinas,
no nos quedemos sin huevos.
Pintando cuidadosamente,
esperamos que queden perfectos.

Todos vamos a esconderlos,
uno en el matorral, otro en la estantería.
Espero que no acabe,
me lo he pasado tan bien este día...
(Maria Catalán)


lunes, 25 de marzo de 2013

SESSIÓ DE LECTURA

Durant el tercer trimestre, un dia a la setmana farem sessió de lectura, on cada xiquet agafarà el llibre que s'està llegint i durant vint minuts aproximadament, llegirà en veu baixa. Després alguns xiquets ens contaran quin llibre estan llegint i ens faran un petit comentari del que han llegit. Ja hem fet aquesta activitat dos dies i la veritat és que ha sigut tot un èxit. Hem de dir que la mestra també agafa un llibre de la biblioteca i llig amb els alumnes.




LOS TRES CERDITOS EN VERSO





LOS TRES CERDITOS


Había una vez tres cerditos
muy pequeñitos.

Necesitaban una casa para vivir,
pero primero la tenían que construir.

Donde vivían, había un lobo feroz
que decían que era muy veloz.

Ese lobo vió las casas de los tres cerditos
y de repente quería comérselos a mordisquitos.

La primera casa era paja
y el lobo la cortó con una navaja.

La segunda casa era de madera
y el lobo la quemó con una hoguera.

Los cerditos fueron corriendo a la casa de ladrillo
y allí estaba el otro cerdillo.

Como no podía destrozar la casa del cerdito
el lobo entró por la chimenea y se quemó el culito.

                                               (Raquel Arín)

domingo, 24 de marzo de 2013

LA CENICIENTA EN VERSO


Cenicienta era tratada como una criada
por su madrastra que era muy malvada.

Su madrastra tenía tres hijas
que para ella eran princesitas.

Hacían un baile en el castillo
y le dejaron cuidando el gatillo.

Vino un hada de la confianza
e hizo una carroza con una calabaza.

Se fue al baile muy elegante
con un vestido muy brillante.

Montada en una carroza
iba contenta la moza.

Bailaba con el príncipe de una forma especial,
tocaron las doce y corriendo se le cayó su zapato de cristal.

El príncipe quiso encontrarla
y mandó buscarla.

En su casa le probaron la zapatilla
y se convirtió en la princesilla.
                                            (Begoña)

jueves, 21 de marzo de 2013

ACRÒSTICS AMB ELS NOSTRES NOMS


Meravellosa amb la seva mare
Amable amb els seus amics.
Rabiosa quan li toquen la motxilla
Intel·ligent en els exàmens
Ama a la seva família.
(Jorge )

Jugador de videojocs
Olímpic a les carreres
Sonàmbul per la nit
Enamorat d'Estela.
(Adrian G)

Jugador de futbol
Orgullós dels seus amics
Sensible algunes vegades
Exigent en el futbol.
(Nacho Lujan)

Millor amiga
Orelles finetes
Nas xicotet
Té els dits finets
Sentit de l'oïda sempre obert
Els ulls de color negre.
(Silvia)

Majestuosa en ocasions especials
Observadora quan algú perd alguna cosa
Noble amb les seves amigues
Tranquil·la a sa casa
Sorollosa quan hi ha una festa
Educada en classe.
(Raquel Arín)


Matinera per anar al cole
Ordenada amb la roba
Nerviosa quan hi ha exàmens
Treballadora en classe
Simpàtica amb els seus amics
Elegant en la forma de vestir.
(Neus Pascual)


Muy buena con sus compañeros
Orgullosa de sus amigas
No es violenta
Tonta tampoco es
Segura de sí misma
Enfadica de vez en cuando
(Begoña)



miércoles, 20 de marzo de 2013

TENGO, TENGO



En clase hemos realizado una actividad para trabajar, repasar y aprender partes del cuerpo, el abecedario, los sustantivos y los adjetivos. La maestra ha escrito la palabra Tengo en la pizarra y le ha preguntado a un alumno ¿qué tienes? y éste tenía que responder con una parte del cuerpo. Después se le preguntaba cómo era o estaba esa parte del cuerpo y lo ha escrito en la pizarra. A continuación, otro alumno tenía que decir otra parte del cuerpo, pero que empezara por la letra siguiente del abecedario de la que había dicho su compañero, y un adjetivo, también con la letra siguiente del adjetivo de su compañero. Finalmente cada alumno ha hecho la actividad en su cuaderno del taller, teniendo en cuenta que tenían que darle la vuelta al abecedario, tanto en las partes del cuerpo (sustantivos) como en los adjetivos.


Tengo la espalda recta
tengo el fémur sensible
tengo la garganta templada
tengo el hombro unido
tengo el intestino valioso
tengo la joroba azul
tengo la lengua bultosa
tengo las manos cortas
tengo la nuca delgada
tengo el ojo especial
tengo el pie feliz
tengo la rodilla grande
tengo los sesos helados
tengo los tobillos inflamados
tengo las uñas justicieras
tengo la vejiga  luminosa
tengo el antebrazo musculoso
tengo la boca normal
tengo la cabeza orejuda
tengo el dedo pequeño.
                               (Begoña)


Tengo la boca pequeña
tengo la cara rara
tengo el dedo salado
tengo el esternocleidomastoideo tonto
tengo un fémur único
tengo la garganta valiente
tengo un iris bello
tengo un juanete colaborador
tengo el labio débil
tengo una mano especial
tengo la nariz falible
tengo unas orejas grandísimas
tengo el pene hambriento
tengo una rótula importante
tengo un seso joven
tengo el tendón largo
tengo la uña mala
tengo una vena nerviosa
                     (Mihai)


Tengo la boca grande
tengo el corazón hinchado
tengo los dientes impecables
tengo el estómago jorobado
tengo el fémur largo
tengo la garganta manchada
tengo el hígado nuevo
tengo el intestino obstruido
tengo una joroba pequeña
tengo una lengua rugosa
tengo la mano sedosa
tengo la nariz terrible
tengo la oreja uniforme
tengo el pectoral vistoso
tengo el riñón antiguo
tengo la saliva blanca
tengo la tráquea colorada
tengo la uña desgastada
tengo la vértebra estropeada
tengo la arteria fuerte
                         (Neus Pascual)



lunes, 18 de marzo de 2013

PREFIXOS


En classe hem inventat noves paraules afegint prefixos a diferents paraules i hem escrit les noves definicions.

SUBCUINAR: menjar que hi ha davall d'unes postres o menjar de diverses capes.
DESBALES: Ofici al que es pot dedicar una persona que desfà bales.
RESÍL·LABES: Falta que pots cometre sende donar-te compte al revisar algun treball d'ordinador de 4 o més síl·labes.
BIMARÍ: Transport paregut al submarí, que està compost per dos submarins de diferent mida.
TRISUPERABLE: És una acció fàcil que la pots superar tres vegades.
                                                                         (Montse Peris)

DESCUINAT:  un menjar que no està cuinat o no es pot cuinar.
SUBFINESTRA: una finestra que està davall terra o davall d'aigua.
PREPRESIDENT: home abans de ser president.
                                                                          (Silvia)


Antimonstres: persona que no li agraden els monstres.
Trimoto: trio de tres motos.
Inveritat: que no és veritat.
Policorona: corona de quatre puntes.
Desdibuixar: aparell per borrar el dibuix.
Redinar: dinar dues vegades.
Prepati: abans del pati.
Inllest: persona nollesta
Subcalent: que no està prou calent.
                                   (Héctor Vidal)

Polibales: Bales en molta quantitat sense dir la quantitat exacta.
Inmarí: objecte, animal, persona que no es pot banyar.
Incampió: Persona que guanya alguna medalla, copa, etc que no és merescuda.
Reoperable: persona o animal uqe es pot operar vàries vegades.
Birector: persona que ha sigut dues vegades el rector.
                                           (Jaime)

domingo, 17 de marzo de 2013

ORACIONS AMB NOMS DE FRUITES

Various fruits (detail) photo

(font imatge: http://www.inmagine.com/fdc_single61/fdc11010626-photo)

Com si d'un acròstic es tractara, hem escrit diferents noms de fruites en forma vertical i cadascú de nosaltres ha inventat una oració, tenint en compte que cada lletra de la fruita havia de ser el començament d'una paraula.
Deixem ací alguns exemples:

Sílvia m'
Indica que
Nacho i
Dani són molt
Rics, perquè
Iniesta i ells són molt bons
Amics i per això els ha donat 10.000€
                         (Adrian Garcia)

Ma mare juga
Al futbol
Dues vegades al dia i
Unes vegades a bàsquet,
I porta sempre
Xandall i sabatilles
Adidas.
(Mihai)

Pepe és molt
Lent a fer els deures
d'Anglés i
Treballant amb els seus amics
Ana i
Nacho
(Nati)


Albert es prou
Llest i de
Vegades amb els amics
Optimista sobretot amb
Carolina, la seva millor
Amiga des que van a
Tercer de primària.

Sara
I la seva colla
No tenen presa
De que arribe el dia de la
Romeria de Magdalena
I així
Agafen moltes canyes pel matí.

Mónica
Abraça
De vegades a
Un xiquet molt
Il·lusionat que es diu
Ximo, és molt
Amic d'ella.
               (Raquel Arín)

Manolo està
Amb
Denisa
Una vesprada i Ivan també
I mengen
Xurros
Amb nata i xocolata.
                    (Ana Mª)

Sofia
Indica el
Nord de
Dinamarca on viu
Raquel de vacances
I va amb un
Amic seu.
                   (Jorge)


Pep sempre
Llava
Amb
Tomaca i
Arròs,
No és normal.
(Andreu)


jueves, 14 de marzo de 2013

ELS MÚSICS DE BREMEN

Per a la setmana cultural del col·legi tot l'alumnat va a treballar contes dels Germans Grimm, ja que els seus coneguts contes han complit 200 anys d'història. Els alumnes de 5é anem a treballar el conte "Els músics de Bremen" així que vos deixo ací dos vídeos del conte.

sábado, 9 de marzo de 2013

TRABAJO SOBRE EL BAGUL DE LES LLETRES

Hace unas semanas unas alumnas de magisterio de la UJI me informaron que estaban realizando un trabajo sobre El bagul de les lletres. Hoy he leído la reflexión que han escrito en su blog y he pensado que sería interesante enlazarla desde aquí. Quiero dar las gracias a Mª Mercedes y Mª Teresa por su trabajo y decirles que  desde El bagul de les lletres continuaremos trabajando por y para nuestros alumnos.