El blog en altres llengües/ el blog en otras lenguas:

sábado, 25 de junio de 2011

ENS ACOMIADEM

Amb aquesta fulla de trèvol ens volem acomiadar del bloc els alumnes que durant dos anys hem participat amb moltes ganes i il·lusió. Ara podrem comentar el que escriuran i faran els nous alumnes del bagul de les lletres.

ImageChef Word Mosaic - ImageChef.com

viernes, 24 de junio de 2011

EL BAGUL VIATGER

Com vam informar a principi de curs, un bagul carregat de llibres per a tota la família ha anat recorrent les diferents cases dels alumnes. El bagul estava uns deu dies a cada casa, tornava a l'escola i se'n tornava a una altra casa, i així fins arribar a totes les cases de l'alumnat de 4t.
Fent un resum del que ha segut aquest projecte, podem dir que el resultat ha segut molt positiu; entre els pares i els alumnes han escrit un total de 40 comentaris, s'han llegit una mitja de 2,5 llibres per família i s'han introduit 10 llibres més al bagul.

Algunes de les recomanacions de llibres escrites han segut:

Recomano Las aventuras de Tom Sawyer perquè és molt divertit, graciós i molt aventurer. Les seues aventures són molt perilloses i sempres castiguen a Tom. (Silvia Albert)

Yo recomiendo Marina, una historia de amor, un poco triste y con mucha fantasía por el medio, casi un poco increible, pero a mi me ha gustado (MªDolores)

També he llegit Marina. És una història amb tot tipus de sentiments: amor, odi, ràbia, venjança. Segons el tipus de sentiment que tenen els personatges, veuen les coses de forma diferent. (MªPilar)

He llegit La granota sabuda i és un llibre on uns animals busquen venjança, és entretingut.
També he llegit Las aventuras de Tom Sawyer, és un xiquet molt popular que fa tot tipus de "travesures". M'han agradat molt. (Martina Garcia)

Me ha gustado mucho "El niño con el pijama de rayas", es un libro de una lectura fácil y sencilla, con un contenido triste y duro, pero a su vez tierno. El tema de este libro me hizo pensar en lo crueles que podemos llegar a ser las personas. (Angelines)

He leído "Las manzanas" de Agatha Christie, una novela de misterio que no está mal y resulta ditraída. El tema es la trágica muerte de una niña en una fiesta, de cuyos por menores resuelve el inspector Poirot. (Juanma)

Marina es una novela que se lee con mucha avidez. La recomiendo a las personas que les gusten las aventuras con suspense y misterio. (Begoña)

El niño con el pijama de rayas. Magnífico libro que muestra el fatal descubrimiento de los horrores que la guerra a los ojos de un niño, ante la pasividad de los mayores. (Enrique)

He llegit "Las manzanas" perquè Agatha Christie sempre m'ha agradat. He gaudit molt amb aquesta novel·la. (Chela)

Marina m'ha paregut un llibre fàcil de llegir i molt imaginatiu. La ficció i la realitat es mesclen pels carrers de Barcelona. Us el recomano. (José Miguel)

Jo també recomano Las aventuras de Tom Sawyer. Tom fa aventures molt perilloses i sempre acaben castigant-lo a ell. (Maria Peraire)

Recomiendo "El niño con el pijama de rayas". Aunque es muy fácil de leer, es un poco triste. (Consuelo Monfort)

Jo recomano "Las aventuras de Tom Sawyer" pels personatges i aventures de Tom. A mi m'ha agradat la de pirates. (Joham Moreno)

Recomane "Les aventures de Tom Sawyer" per la gran varietat de les travesures que fan ell i el seu amic. (Nahika Prats)

Recomane "Los guardianes del bosque" perquè és molt divertit i fantàstic. (Lorena Sales)

Jo recomane "Los guardianes del bosque" perquè és molt bonic i aprens a cuidar del medi ambient.

També recomane "El monstruo peludo" perquè és molt graciós i bonic, perquè hi ha una xiqueta que li fa la burla a Montse. (Elia Tena)

Recomiendo "Los guardianes del bosque" porque es triste, pero al final son todos felices.
También recomiendo "El oso peludo" porque es muy divertido y gracioso.(Ana Tena)

Saber que se puede. Un conmovedor ejemplo, Irene Villa. Cuando lees el libro valoras más la vida, vale la pena leerlo. (Asun)

Recomano La granota sabuda perquè és un conte molt divertit on intervenen molts animalets com una granota, un elefant, dos pardals i una mosca. (Angel Tena)

Recomiendo Las manzanas a quién le guste leer novelas de misterio. Todo empieza en la fiesta de Halloween, que cuando termina, desaparece una niña, a la que alguién la asesinó metiéndole la cabeza dentro de un barreño de agua con manzanas hasta que se ahogó. El detective Poirot interviene. (Angel)

Recomiendo El niño con el pijama de rayas por ser una fábula que nos hace reflexionar en los momentos difíciles que tenemos en la vida. (Claudia)

M'alegre que hageu gaudit llegint en família. Gràcies per comentar.

jueves, 16 de junio de 2011

PÒSTER DE L'EDAT MITJANA

Lorena, Silvia i Linus acaben d'enviar el seu pòster amb Glogster, sobre l'Edat Mitjana.

PÒSTER DE L'EDAT CONTEMPORÀNIA

L'última unitat de Coneixement del Medi parla de la història. A classe hem fet un resum de les diferents etapes i després, per grups, hem fet treballs de cadascuna d'elles. Ací està el pòster interactiu de Martina, Neus i Òscar, sobre l'edat Contemporània.

miércoles, 15 de junio de 2011

POESÍA DIALOGADA



Hoy en clase de lengua castellana hemos inventado unas poesías dialogadas. Vanesa nos ha explicado la técnica, hemos repasado el uso de los guiones en el diálogo y los signos de interrogación, ya que en castellano, a diferencia del valenciano, éstos se ponen delante y detrás de la pregunta. También hemos leído algunas poesías de este tipo del libro Versos Vegetales de Antnio Rubio.
Después de escribir las poesías y leerlas en clase, publicamos algunas en el blog para que las podáis leer vosotros también. Esperamos que os gusten, y si es así, que escribáis un comentario. Gracias.

LA LLAMADA

- Rin, rin
- ¿Quién ha llamado?
- Alguien que se ha equivocado.
- ¿Qué quería?
- Que si era María.
-¿Quién le manda?
- La tía Yolanda.
- ¿Dónde vive?
- En el número nueve.
- ¿En qué calle?
- En la calle del Valle.
- ¿Antes vivía en ese sitio?
- No, en el patio.
- ¿Tiene timbre?
- Sólo en diciembre.
- ¿Podemos ir a visitarla?
- Primero tenemos que llamarla.
(Paula Mestre)


EL PEQUEÑO LEÓN

- Ton, ton.
- ¿Quién hace ton?
- El pequeño león.
- ¿Qué quiere hacer?
- Encontrar mujer.
- ¿Cómo se llamará?
- Seguramente, Tará.
- Ese leoncito, ¿qué trama?
- Romper de mi árbol, una rama.
- ¿Para qué?
- Para beber café.
- ¿Quién se lo dijo?
- El señor Repijo.
- ¿Y dónde vive, el señor Repijo?
- Dentro de un botijo.
- ¿Por qué el leoncito toma café?
- Porque sinó, le daría papel maché.
(Silvia Albert)


UN BANDIDO
- Tras, tras.
- ¿Quién ha venido?
- El bandido.
- ¿A por quién ha venido?
- A por su pájaro del nido.
- ¿Quién le manda?
- El gato que no anda.
- ¿Por qué?
- Porque quiere hacer planté.
- ¿Para qué?
- Para hacer puré.
- ¿Con quién vive?
- Con un detective.
(Maria Peraire)

martes, 14 de junio de 2011

MÁS CALIGRAMAS

Dos alumnas, Silvia y Maria,  me han hecho llegar sus caligramas de animales, uno de una ardilla y el otro de un gato. Espero que os gusten.



DESCRIVIM ALS MESTRES


Avui he demanat als meus alumnes que descrigueren a un mestre de l'escola o dels que han tingut. Està bé saber què és el que pensen de les persones amb les quals comparteixen moltes hores al llarg de l'any. Ací us deixe algunes. M'ha fet gràcia, quan diuen que m'agrada apuntar-los als projectes col·laboratius. Serà que ells també gaudeixen participant?

Mª JOSÉ

Mª José és la nostra mestra d'anglés i és de Gandia.. Té 22 anys, és alta i prima, té els ulls marrons i és molt guapa. Té el cabell ondulat, llarg i moré.
És simpàtica i alegre, de vegades s'enfada i ens fa copiar, també és agradable, divertida i li agrada jugar amb nosaltres a jocs d'anglés.
Li agrada caminar, córrer, explicar les coses, viatjar i fer coses en anglés.
Normalment va vestida amb camiseta de mànega curta i lèguins, i porta sandàlies o sabates de mudar. Porta arracades, polseres i un anell de Tous.
(Elia Tena)


GELES
Geles és la mestra de 3r, és baixeta, té el monyo negre, els ulls marrons i els llavis finets, i té les cames primes.
Geles és molt simpàtica i divertida i li agrada bromejar. A Geles li agrada molt anar d'excursió perquè s'ho passa molt bé. També li agrada la sopa, els macarrons, els fideus i també els dolços, com els caramels, els bombons i els pastelets de xocolate i maduixa amb nata i melmelada.
A Geles també li agrada fer esport, com anar a passejar a Llosar i jugar a handbol.
(Cristina Ivan)


GELES
Geles és un poc baixa, té els ulls marrons, el monyo negre i llis i amb serrll. Té 30 anys, és primeta i porta arracades.
Geles és simpàtica, amable, espavilada, treballadora, divertida i graciosa i de vegades s'enfada.
A Geles li agrada molt treballar i ensenyar als alumnes.
(Nahika Prats)


VANESA
Vanesa és la meva mestra. Té 29 anys, és alta i prima, té els ulls marrons i el cabell el té un poc ondulat i moré, també porta serrell llarg.
Ella és simpàtica i amable, i de vegades ens riny perquè ens portem malament, però és molt bona mestra. És agradable i divertida i no sol estar trista, sinó contenta.
Li agrada caminar i escriure, també li agrada apuntar-nos a projectes i li agrada fer coses a l'ordinador.
Va vestida amb camiseta de mànega curta blanca,  pantalons llargs i sandàlies. No sol portar polseres ni arracades.
(Elia Tena)


VANESA
Vanesa té 29 anys, té el monyo negre i llarg, és alta i té els ulls marrons.
És simpàtica, bona, molt llesta i molt, molt bona mestra.
Li agrada fer-nos exàmens, també el seu equip, o siga, el Reial Madrid. Li agrada apuntar-se i apuntar-nos a nosaltres, en projectes, no li agrada la mala lletra i tampoc li agraden els exàmens que tenen mala nota o els que estan suspesos.
Vanesa és bona, llesta i la millor mestra del món.
(Joham Moreno)

EMILIANA
Emiliana té 54 anys, és morena, prima i molt religiosa. Quasi sempre porta ulleres. És simpàtica i agradable. És bona, però de vegades s'enfada. Li agrada fer jocs si els alumnes es porten bé, també li agraden les pipes i explicar coses religioses.
(Lorena Sales)


lunes, 13 de junio de 2011

POESIA D'ARREU DEL MÓN

Al blog de Poesia Infantil i Juvenil, de Dolors Insa, he trobat un enllaç molt interessant. Es tracta de Poesia d'arreu del món. Ara podreu conéixer no només els poetes del nostre país, sinó també els d'altres països, així com algunes de les seves millors poesies.





TRASTORNS DE LA LECTO-ESCRIPTURA

Gràcies a la meva companya Mercé, he conegut aquest material realitzat per Javi sobre els trastorns en la lecto-escriptura. He cregut convenient publicar-lo, ja que moltes voltes els nostres alumnes presenten algun tipus de problemes tant en la lectura com en l'escriptura.



domingo, 12 de junio de 2011

martes, 7 de junio de 2011

UN AGUJERO EN LA CUEVA


Al momento ya no había ninguna puerta, e incluso había desaparecido el monstruo.

Celia, Laura, Natalia y Jorge se quedaron sorprendidos e intentaron escapar de allí, el problema era que en la siguiente sala ¡sólo había paredes blancas! Estaba todo sucio y lleno de telarañas y los cuatro estaban un poco asustados. Empezaron a dar vueltas por la sala y finalmente encontraron un pequeño agujero, y de uno en uno, consiguieron salir a la selva, donde vieron a sus padres, que los estaban buscando.

Créditos

Autores de este artículo: Ana Tena, Outmane Yechou y Linus Skabeikis
Curso: 4º
Centro: CEIP Don Blasco de Alagón
Localidad: Vilafranca
Provincia: Castellón
País: ESPAÑA
Tutor/a: Vanesa Marín Palomo

lunes, 6 de junio de 2011

CALIGRAMAS

Esta mañana en clase de castellano hemos realizado unos bonitos caligramas que queremos enseñaros. Algunos hemos inventado los poemas, otros hemos escrito alguno de los que hemos trabajado durante el curso en clase.







miércoles, 1 de junio de 2011

ITINERARI LITERARI PER VILAFRANCA

Durant el mes de maig els alumnes de 4t de Vilafranca hem participat en un projecte col·laboratiu anomenat "Callejeros Literarios" per tal de rebre homenatge als escriptors i poetes que donen nom als carrers d'arreu de tot l'estat.

A Vilafranca hi ha pocs carrers que tinguen la placa amb el nom d'escriptors; per això, vam preguntar al mestre Carles Colom, regidor de noves tecnologies, si hi havia més carrers i no ho sabíem. Aquest li ho va comentar a l'alcalde, ja que sabia que hi havia alguns carrers que falta posar la placa, però sí que tenen el nom d'un escriptor. L'alcalde, Óscar Tena, ens va fer aplegar un plànol del poble amb la ubicació dels diferents carrers, alguns dels quals encara sense asfaltar, que, aprovat en ple municipal, duran el nom de diferents escriptors valencians.

Per fer el nostre treball hem anat en grups a investigar quins són aquests carrers i hem estudiat els diferents autors. Cada grup ha fet una presentació de diapositives amb Google Docs sobre l'escriptor, poeta o dramaturg, ha fet fotos als diferents carrers i han llegit un trosset de la seva obra.

Ací podeu veure el Google Maps que hem creat per tal de poder seguir una ruta literària pels carrers de Vilafranca.

Volem donar les gràcies a totes les persones que han fet que aquest projecte s'haja pogut realitzar.



Ver Callejero literario por Vilafranca en un mapa más grande